Inte så jättespännande liv just nu…

Det är lite svårt att klämma ur sig ens halvintressanta inlägg när det händer så lite 😉

November är en riktig tråkmånad tycker jag, den och januari och februari kunde för min del gärna få strykas ur almanackan! Inte mycket kul som händer och det blir bara kallare, ruskigare och mörkare för var dag som går. Det som gör att jag inte kan tillåta mig att falla ner i vinterdeppen totalt är att det är mycket förfrågningar/bokningar på jobbet just nu, så jag måste vara allert OCH så är det mina underbara barn ♥♥ Hade jag inte haft dem så hade jag nog, helt seriöst, helst velat gå i ide ett tag och kommit fram lagom till Lucia igen. Energin är ofrivilligt på sparlåga och humöret inte alls så positivt och käckt som jag skulle vilja. Må november månad gå rekordsnabbt!

Det mest spännande som hänt senaste dagarna är väl att barnen fick en premiärtur på skridskor i söndags då vi åkte till Askims Ishall. Speciellt stora E tycker det är väldigt kul att åka, hon är jätteduktig, har ett mycket bra balanssinne.  Hon gillar även att åka inlines på vår gård och det är ju väldigt likt skridskoåkning och när hon lärde sig cykla utan stödhjul så tog det bara en kvart typ… Värre är det med lilla E, han kajkar mest omkring med en hjälp”stolpe” eller på lädret hållandes i vår hand 😉

En av de fantastiksa julgransprydnaderna från ÅhlénsSkridskokula

Idag skall lilla E ha med sin kompis hem efter dagis så här lär det bli livat i 3 timmar! Han har nyligen börjat vilja ha med sig kompisar hem, håller på att bli stor nu min prins ♥

Imorgon skall vi gå till Barnmedicin för att få honom vaccinerad. Han är så nära riskgrupp som man kan komma så de sa ok att vi får komma nu trots att han inte är helt & fullt högriskbarn. Det känns skönt att få honom ”gjord” nu innan det är för sent…influensan verkar sprida sig rätt snabbt i Göteborgsområdet nu.

Jag ställde en rad frågor lilla E´s läkare om detta med influensavaccinet och det mest förvånande jag fick reda på är att det ännu inte är helt klart om folk skall få en andra dos eller inte. Man tror att en första dos ger ca 60% skydd bara, och att en andra dos skulle få upp det till 90-95%, men detta är inte säkert ännu…trots att det redan nu borde vara aktuellt med dos 2 för en stor mängd människor som tagit dos 1 för ett par veckor sedan redan. För stora E´s del så har vi nu fått fylla i en godkännandelapp från skolan om detta men det vet ännu inte när de kan börja vaccinera alla eleverna, kanske dax att skynda på lite kan jag känna..? Själv får man tydligen vänta till v 48 eller 49 för att få vaccinet.

Nej nu måste jag jobba på här.

Hoppas att ni, mina läsare,  alla är friska och pigga!  Kram på er.

2 svar to “Inte så jättespännande liv just nu…”

  1. Popprinsessan Says:

    Jag tycker att oktober gick så vansinnigt snabbt att jag nästan förväntar mig att november också ska göra det. Tycker att det är mysigt att det är mörkt så att man kan tända ljus både till frukost och middag. Inte lika kul att gå ut med hunden bara…

  2. Kickan Says:

    Ja november kan jag faktiskt tycka är lite så där småmysig för man går och väntar och förbereder sig för december och julen men det rä sååå mörkt och trist men då får vi tända en massa ljus eller hur ? Och myyyysa !
    Här har jag och barnen vaccinerat oss och det enda jag kände av var att jag var öm i armen i ca 3-4 dagar.

Kommentera

