Duktig son, Efterlyst och dum bussförare

Vaccinationen gick jättebra, han tyckte inte ens att det gjorde ont sa han. Nu får vi bara hålla tummarna att han inte blir en av dem som får dumma biverkningar. Bland de vuxna jag vet som tagit den så har några fått enbart ont i armen, men en del även feber och någon blev illamående så det blir intressant att hur det går för lilla E. På barn här i Gbg tar  de förresten sprutan i benet av någon anledning, inte i armen som vuxna, undrar varför? Han fick välja en glass i affären som han fick till efterrätt idag för att han var så duktig. Sköterskan gav honom även ett extrafint plåster och ett klistermärke🙂 Vi har idag fått reda på att stora E´s klass skall få sprutan nästa torsdag, det känns bra för det är inte så jättelångt dit. Jag var i början av den här svininfluensa-hysterin inte särskilt orolig utan tyckte enbart att det var för upphausat. Nu däremot har det varit lite väl många dödsfall för att man skall känna sig lugn. Är väldigt tacksam att båda barnen ganska snart är avklarade! Om jag tar vaccin själv vecka 48/49 när det släpps för oss vanliga människor, det har jag ännu inte helt bestämt.

*****************************************

Igår tog Efterlyst upp detta med den mannen som bla gått i våra trappuppgångar och ringt på hos folk i hopp om att hitta ett lämpligt offer att våldta. Verkar totalt galen den pojken (20-åesåldern). Både i måndags kväll och tisdags kväll har han utsatt kvinnor för våldtäktsförsök. Den ena på Mölndalsvägen nära där vi bor…jag är otroligt tacksam att vår hyresvärd redan dagen efter att jag bad om det installerade ett titthål i vår dörr, och vi slapp betala för det (3-400:- annars) då han tyckte att omstänigheterna var speciella nu. Han är en ängel och alltid så otroligt snäll och hjälpsam!

Hoppas dom tar honom snart. Han uppför sig så irrationellt så de sa att de har gott hopp om det och eventuellt finns han på en spårvagns övervakningskamera nu också. Man känner sig inte helt trygg så länge han går lös.

*****************************************

Jag kan vara ganska gnällig och har inget bra tålamod och så men det är sällan jag blir riktigt arg. Idag blev jag dock både arg och illa berörd av en bussförares utspel & uppförande. På vägen hem så åkte vi spårvagn först men skulle sedan åka buss 2 hållplatser uppför ”vår” stora backe. Då det var ganska mycket folk på bussen och det bl.a stod en tant med rullator på barnvagnsplatsen och jag ändå bara skulle två hållplatser så ställde jag mig med min ytterst smala vagn vid dörren. Först ställde jag mig för nära så dörren automatöppnade sig 2 ggr. Vid nästa hållplats gick några av, inga problem trots att jag upptog 1/3-del av dörren. Återigen så öppnade sig dörren 2 ggr extra då först jag, sedan en annan passagerare råkade stå lite för nära dörren. Då får bussföraren ett frispel, ställer sig upp, lutar sig ut ur sitt bås & vrålar argt -”du med barnvagnen, ställ dig där du ska eller gå av!!!!” Jag blev helt ställd och alla som stod runt mig sa typ -”vad var det med honom?” och -”oj, han hade visst vaknat på fel sida idag”. Jag blev så upprörd över hans beteende! En normalt funtad människa i ett serviceyrke hade väl sagt i vanlig ton i högtalaren att -”ni som står nära dörrarna, var snälla och backa lite” ,  eller hur?!? När jag gick av så gick jag förbi den öppna förardörren och spände ögonen i honom och sa -”jamen du var en väl en trevlig typ, du passar jättebra som bussförare verkligen” med mycket sarkastiskt tonläge. Funderar skarpt på att maila Västtrafik och meddela att den föraren behöver skickas på charmkurs omedelbart! En passagerare bredvid mig sa att han kört väldigt aggresivt sedan hon steg på bra många hållplatser innan mig.

***************************

Nej nu skall jag sjunka ner i soffan med en kopp te. Jag har återigen jätteont i ryggen (ischias), det är så trist😦

Trevlig kväll allihop, imorgon är det fredag!!!

2 svar to “Duktig son, Efterlyst och dum bussförare”

  1. Malin Says:

    Ojojoj, nu blev jag också lite upprörd! Jag hade definitivt mailat Västtrafik om denne idot till bussförare!! Jag blev fastklämd i dörren en gång och bussföraren bara ropade att jag skulle trycka på knappen, men hur skulle det gå till när jag satt fast??? Fick kompensation efter det i form av 100-kort.
    Hur har det gått med E efter vaccinationen? Min biverkning gick över snabbt, nu har jag bara lite ont i armen. Valle skall ta dos nr 2 nästa vecka, men han fick sin första i armen. (och reagerade inte alls på sprutan, skönt)
    Trevlig helg!
    /Malin

  2. undermolnen Says:

    Vilken trevlig busschaufför, världen behöver fler såna som han!
    Undrar vad det är med folk som inte byter jobb då de blir bittra? Bra att du sa ngt till honom, tycker absolut att du ska maila västtrafik.
    Hoppas det gick bra med E-s spruta. Här tog de också i benet, Lilla M har haft ont och grät igår, Stora M kunde inte sova (han fick givetvis i armen..) inatt för att det gjorde så ont runt stickstället. A reagerade inte alls.
    Benet kändes lite dumt eftersom det känns varenda gång barnen går, men det finns säkert en poäng med att ge det där?
    Kram!

Kommentera

