Fars Dag, Wii Sports Resort och källarförråd

Ja, idag har pappan i denna familjen varit pappa i exakt 7 1/2 år. Mao firade vi både honom och stora E idag. M fick sovmorgon, frukost på sängen och 2 teckningar, 2 pärlplattor, en ”världens bästa pappa”-nalle och en flaska Blossa Årgångsglögg från mig🙂 Jag köpte glöggen igår då jag ändå passerade Systembolaget och lyckades få tag i den sista flaskan de hade på det bolaget. Vi brukar inte fira 1/2 årsdagar för barnen men nu fick hon sin Littlest Pet Shop-adventskalender och lilla E fick en Playmobil-adventskalender. Nu får dom vänta över 3 veckor på att få öppna dem, det blir till att hålla fingrarna i styr😉

Min fina pappa fick kaffechoklad i form av kaffebönor.

ettan 053

ettan 055

ettan 054

 

Min syster med dotter och sambo kom hit och åt farsdagstårta och så spelade vi vårt nya Wii-spel som M fick för sig att köpa igår. Wii Sports Resort. Det är verkligen jättekul och jag har faktiskt lite träningsvärk efter att ha provat frisbee, Wakeboard, bordtennis och bowling igår…Det finns 12 olika kul sporter i den. Ett bra köp!

frisbee

Efter det så tvingade jag ner M och familjen i källaren för att städa i vårt förråd. Vi har knappt kommit in där innan men nu blev det riktigt bra med plats! Slängde en del, tog äntligen bort den gamla trasiga tvättmaskinen som vi hade där och tog ut den till bilen, tog upp vinterdäcken som vi skall sätta på i veckan och städade superfint. Nu får vi plats att gå in i förrådet igen och har inget jätteonödigt där. Så skönt att få detta gjort!

Ikväll skall vi äta entrecote och potatisgratäng OM jag kan stå upprätt och tillaga det då min kropp nu protetesterar väldigt över Wii-spelandet och källarrensningen. Inte bra för ryggen trots att jag lät bli att bära en massa. Börjar undra om jag har diskbråck, det kanske inte är ischias? Suck. ”Anfallen” kommer oftare och oftare. Skall lägga mig och läsa en timma nu så den får vila.

Fortsatt trevlig söndag allihop!

4 svar to “Fars Dag, Wii Sports Resort och källarförråd”

  1. Kickan Says:

    Låter som en riktigt härlig fars dag ni haft ! Och visst är det skönt att rensa undan och slänga onödiga saker. Här står en gammal torktumlare som förhoppningsvis snart ska köras och slänga spå återvinningen ..
    Ha en bra kommande vecka och ta det lugnt med din rygg.
    Kram!

  2. jezza Says:

    Hej gumman!

    Åh så mycket det fanns här att läsa, har varit så ”off” den senate veckan så jag har inte alls hängt med *förlåt*

    Låter som ni fick en mysig farsdag, jobbigt dock med din värk😦 Håller tummarna att det inte är diskbrock *hua*

    Tänker på dig och skickar en stoooooooor KRAM!
    //Jessica

  3. undermolnen Says:

    Låter som en härlig fars dag, och vad SKÖNT att få rensat i förråden!
    Hoppas verkligen att du inte får diskbråck, det verkar smärtsamt!
    Kram.

  4. Charmkatti Says:

    Flitiga ni är!
    Själv glömde jag bort att det var fars dag…men som tur var så åt vi ute på krogen, så lite firande fick han;-)

Kommentera

