Underlig jobbdag…

Imorse när jag skulle logga in på jobbdatorn som vanligt så gick det inte alls. Startade om & gjorde allt jag kunde komma på men sedan ringde min kollega och sa att han inte heller om in så då förstod vi att felet låg på lite högre nivå. Den kille som har hand om vår server, och datorerna i allmänhet, befinner sig på andra sidan jordklotet i minst 1 vecka till så hans kollega försöker lösa problemet. Han har tyvärr inte lyckats ännu. Jag har bara kunnat svara i telefon idag men inte kommit åt mina mail och inget annat heller.  Lite lätt frustrerande minst sagt. Hoppas innerligt att problemet är löst till imorgon.

Lilla E har jag hämtat tidigare från förskolan, han fick vara där till 2 som en mjukstart efter 3 förkylningsdagar hemma. Stora E tar sin vaccinspruta idag på skolan och min mamma är där och håller henne i handen. Nu får vi hoppas att hon blir lika opåverkad av den som lilla E blev. M och jag kommer att gå direkt på måndag morgon och ta den, då de äntligen börjar vaccinera vanliga vuxna på vår VC (alla under 40 år först och främst tydligen). M har ont i halsen och trodde att han hade feber igårkväll men känner sig bättre idag. Men det kan bero på att han tog Ipren innan jobbet. Han vägrar att ta tempen jämt, jag fattar inte varför. Själv tycker jag det är bra att veta OM man har feber och i så fall hur mycket men han vill liksom inte veta. Vi får hoppas att det inte redan är för sent för M att ta sprutan (men så sjuk verkar han inte så att vi ens skulle misstänka nöff-nöff-sjukan ännu) och att vi är friska nog att ta den på måndag då…

bacon..och vi som älskar bacon i den här familjen, en klar riskfaktor😉

När jag var ute på lunchpromenad idag så såg jag en adventsljusstake som jag föll som en fura för. Flera av de vi har är gamla & tråkiga  så denna vill jag verkligen ha. Den är lite speciell. Jag skall visa er den om M också tycker om den för då köper vi den nog snarast🙂 Han brukar ha samma smak som jag, håll tummarna för att det är så även denna gång!

Nu skall jag påbörja dagen middag, som bli korv stroganoff, tillpiffad med bla bacon…

Ha en fortsatt trevlig torsdag mina vänner. Imorgon är det fredag!!

2 svar to “Underlig jobbdag…”

  1. Kickan Says:

    Japp visst har vi bra smak vi ! Mina döttrar valde som sagt den lila klänningen men jag tyckte den svarta var snyggast men men….dom fick själv bestämma.

  2. undermolnen Says:

    Håller tummarna att maken gillar adventsstaken så att den hamnar i ert hem! Bra förresten att ni ger igen på svinen, mer bacon åt folket;)
    Jag ska vaccinera mig så fort jag känner mig bättre igen, de andra var iväg i förra veckan.
    Kram!

Kommentera

