Nu är han fast!!

Läs här och chockeras

Med största sannolikhert så ahr de nu gripit den ”man” som antastat kvinnor i deras hem och ute och bl.a ringt på hos många i vårt hyreshus. Det visade sig att han inte alls var någon man, utan en pojke. Bara 15 år gammal. Det är tragiskt, hemskt och oroväckande. Jag lider med hans offer (varav en är en tjej jag känner i granntrappuppgången) och förfasas över hur det kan ha gått så fel i en så ung persons liv. Jag tycker synd om honom också på något plan. Vad driver en pojke att bete sig på detta sättet och då huvudsakligen på offer som bör vara i hans mammas ålder?! Ofattbart och man skulle bra gärna vilja veta hans bakgrund. Jag inbillar mig att han måste utsatts för våld eller andra övergrepp av närstående men det kan väl också ligga en psyksisk sjukdom eller missbruk bakom? Oerhört skönt i alla fall att vi slipper vara oroliga mer nu i området här.

************************

Ikväll ser jag fram emot Dobidoo och Skavlan.

Stora E ligger bredvid mig i soffan här och är väl ok efter sprutan igår, ingen feber eller så men ont i armen, lite huvudvärk och mer trött än vanligt. Snart är det min tur att ta den, hilfe hilfe!

skavlan

Skavlan, som har en mycket bra talkshow. Ikväll med Carola och Henke Larsson som gäster bl.a.

****************************

Trevlig helg till er!

5 svar to “Nu är han fast!!”

  1. jezza Says:

    Kikar in för att önska en jätte mysig helg!!

    Stor kram!
    //Jessica

  2. undermolnen Says:

    Skönt att han är fast, som har spridit så mycket skräck omkring sig. Jag blev däremot väldigt beklämd då jag såg hur ung han är. Så vansinnigt tragiskt, och vad är det som driver honom att begå dessa brott vid så ung ålder? Ledsamt, men Göteborgs kvinnor kan sova lugnare nu!
    Kram.

  3. Ingela la la Says:

    Visst är det skönt att han är fast men samtidigt så är ju det hela tragiskt med en så ung och ”sjuk” ( på annat sätt än sjuk för att man är våldtäktsman) person.. Fast nu kan man vara lite lugnare i varje fall.. Hoppas att allt är bra med er. Det var länge sen jag bloggade runt nu, jag har inte riktigt haft orken..
    Hoppas att ni haft en trevlig helg!
    Kram Ingela

  4. Kickan Says:

    Kan inte mer än att hålla med om att det är tragiskt med en sån ung sjuk människa.
    Ha en bra kommande vecka nu !

  5. Charmkatti Says:

    Hej

    Tragiskt är det verkligen. Men nu kankse han ändå kan få hjälp.

    Hoppas du får en bra vecka!
    Kram
    Katti

Kommentera

