Snart flyttar jag till landet..

Det är farligt att bo i Johanneberg just nu känner jag, först ”Babyface” och nu en biljakt i mycket hög fart på vår lilla gata. Jag skulle bara gå till glasåtervinningen 100 meter från vårt hem nyss här, då hör jag först sirener sedan ser jag en bil komma i säkert 70 km i timmen på vår lilla gata, han fullkomligt flög över ett farthinder och sladdade, mitt framför näsan på mig, jag var 2 meter bort bara efter att snabbt ha backat när jag såg honom, ner på en tvärgata & fortsatte med polisbilen en 10-15 meter bakom sig nerför den backen. En sak är säker: om han inte till slut stannade eller polisen slutade jaga honom så har nog detta gått riktigt illa vid det här laget. Han var nära att köra på en cyklist som blev helt chockad, jag var jättenära & flera med mig. Varför fortsatte polisen biljakten sådär mitt i stan? Får de det verkligen?!  Undrar vad mannen som körde (jag såg honom rakt i ansiktet när han körde förbi och vilken läskig blick han hade!) hade gjort?! Mitt hjärta går fortfarande i 190 nu såhär en halvtimme efter😦

” Babyface” har nu f.ö gjort vissa medgivande. Han erkänner att han rånat sex kvinnor men inte att han förgripit sig på dem…Vem var det då? Hans andra personlighet kanske? Han vill nog inte tänka på just den biten, att han gjort så hemska saker. Han tycker nog det räcker med att erkänna de mindre allvarliga delarna av sina brott. Stackars, stackars pojke.  Undrar om det med vård går att hjälpa honom? Går alla människor att bota?

Det hade känts tryggare på landet av ett tredje skäl också. Svininfluensan. Kanske mindre risk att man (och närstående) blir smittad där. Jag, M och min kompis tog sprutan imorse. Vi tyckte vi var smarta och ifann oss kl 7.45 på vårdcentralen såhär första dagen som vi under 40 år kunde få vaccinet här i Göteborg, men det var väldigt många andra som tänkt samma tanke. Vi fick plats 62 i kön & fick vänta i 2 timmar. Men nu är det gjort. Jag har redan rätt ont i armen😦 , det återstår att se om man får andra biverkningar också. Min systerdotter har varit sjuk i influensaliknande sedan i torsdags. I henns fjärdeklass så är det bara ca 9 barn friska just nu…de skulle vaccineras denna veckan men det verkar inte helt omöjligt att det är svinis som nått hennes klassa redan tyvärr. Läskigt om det är den för då finns smittan uppenbart på skolan och stora E tog sprutan bara för 4 dagar sedan och då har man ännu inte fullgott skydd.

En isolerad eremitstuga på landet vore något just nu för mig och alla jag bryr mig om här i området känner jag. Ingen galning lös där, inga biljakter och ingen influensaspridning.

MEN, helt uppriktigt, så trivs jag ändå väldigt bra i stan. Allt har bara hopat sig det senaste här. Får hoppas att det inte händer något mer. Nu får det gärna vara lugnt och fint ett tag.

Jag hoppas att ni har en lugnare dag! Kram!

Uppdatering: Nu står det i GP såhär http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.250733-efterlyst-voltade-efter-polisjakt

& här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6131775.ab

En jäkla tur att ingen annan än han själv blev skadad. Undrar fortfarande för vilket brott han var efterlyst.

4 svar to “Snart flyttar jag till landet..”

  1. Popprinsessan Says:

    Hej, hej vännen! Puh, jag hinner knappt läsa bloggar just nu, men nu har jag läst ikapp mig!

    Herregud vad mycket action ni har!!

    Imorgon är det dags för mig att få sprutan men jag hoppas innerligt att jag slipper vänta i flera timmar. Det tror jag inte mina stressnerver klarar🙂

  2. Kickan Says:

    Usch usch för allt elände säger jag bara !
    Här ”po landet” är det gott om svin hahaha…..
    Nä att bo i staden har sina fördelar och på landet har sina fördelar och nackdelar.

  3. irin Says:

    Vilken action!
    Tänk om han hade kört på någon.
    Vissa människor är fan inte kloka!
    Nu har vi börjat vandra på bättringsvägen så
    snart är det full rulle här igen!
    Det där huset på landet hade jag inte heller tackat nej till🙂
    Här i torslanda bränner de ju ner både det ena & det andra så här är man minsann intre heller säker….

  4. Diana ♥ Says:

    Min dröm är att bo på landet =)

Kommentera

