Batman, James Bond, andra julklappar och REGN

Jag och M är så himla rediga på att planera och köpa julklappar tidigt (det är väl mest jag som tänker ut & initierar köpen iofs…) Vi gör så för att slippa köpa allt på en gång. Passar ofta på när det är bra pris på det jag vet att barnen vill ha 🙂

Till Lilla E har vi nyligen fyndat två saker på Ellos fyndshop. En James Bond bilbana, den ser jättefin ut och har 2 James Bond-bilar som kan tävla med varandra. Batman-dräkten lär bli poppis då han älskar att klä ut sig!

Förutom detta så kommer han att få Moonsand. En fantastisk ”uppfinning”. Det är som en blandning mellan sand och modellera men den torkar aldrig, även om den får ligga framme och den ströar inte som sand gör. Det är helt enkelt formbar leksand. Vår lilla 4 åring tycker mycket om både sandlådegrävning och modellera så detta bör bli populärt. Att sedan temat på just detta setet är Nöjespark gör inte saken sämre (Lisebersgtokig som han är).

Sedan får han en cd-spelare till sitt rum och ett stort Smurfhus som jag visat här på bloggen innan + lite andra smågrejer. Stora E har ett Nintendo DS högst upp på sin lista och det var M iväg och köpte häromdagen. Hon kommer att bli överlycklig då hon önskat sig ett sådant länge. Hon får ett Hello Kitty-spel till det av min syster och min mamma skall sy ett fodral/etui till det så det ligger lite mer skyddat när hon inte använder det. Det är den turkos varianten vi köpt.

För ett tag sedan skrev jag om en annan  present jag köpt till henne på Kapp Ahl  , ett nattlinne med medföljande docknattlinne. Nu såg jag att Lindex också har en variant av detta, så himla gulligt! 🙂 men stora E behöver inte fler nya nattlinnen, tyvärr..

Hon får också en gympapåse i denna Hello Kitty-serie. Den hon har nu är jättesliten.

*************************

Dagen här i Göteborg är REGNIG, det fullkomligt öser ner utan avbrott. Jag har ångest för att barnen skall behöva vistas ute på förskola och skola i detta väder. Stora E har alltid, frivilligt, för lite kläder på sig vad jag än skickar med. Lilla E tar oftast på sig allt det jag skickar med men tänker inte på om det är en glipa vid magen eller mellan strumpa/sko och ben och jag uppfattar det som att han sällan säger till fröknarna om han behöver hjälp med påklädningen tyvärr. Själv behöver jag inte gå ut förrän kl 14 då jag skall ha möte med en affärskund nere på stan. Hade tänkt cykla men så blir det nog INTE, utan på med stövlar och största paraplyet i huset. Tur att jag för något halvår sedan inhadlade dessa snygga stövlar från Tretorn, dem kan man ju faktisk med att ha på sig även på ett jobbmöte!

Ha nu en trevlig onsdag, oavsett väder 🙂 !!

 

4 svar to “Batman, James Bond, andra julklappar och REGN”

  1. Annika Says:

    Så mkt fint! Även jag brukar vara ute i god tid, men den här hösten har varit minst sagt hektisk med jobb så jag har inte haft tid alls:-((

    Men nästa vecka har vi båda bokat in en dags ledighet så att vi hinner med… och det före alla får lön. Hatar trängas med miljoner andra från slutet av november och hela december… och just nu är det ju lite som att be om att bli sjuk. Tror det skulle ta två veckor innan vaccinet ger full effekt? Eller vad sa de till er?

    Dags att sluta jobbandet för idag, suttit heldag igen… så det blir middag på restaurang. Är lite för lat för att laga mat, man får ju vara det ibland;-D

    Kramis!

  2. Kickan Says:

    Ahhhh härligt med en till som redan fixat julklappar ! Snygga grejer.
    Sen vill man ju inte hålla på att trängas med alla andra som jagar julklappar i december.

  3. Popprinsessan Says:

    Jag har köpt lite smågrejor till L, men i år tycker jag att det är jättesvårt. Hon säger bara ”det vill jag ha” till allt hon ser och jag vet inte vad hon egentligen vill ha. Hon är väl ganska bortskämd och har mycket saker redan… Jag har absolut ingen aning om vad jag ska säga till mor- & farföräldrarna att hon önskar sig… Och ibland märker jag att jag har en tendens att köpa saker till henne som hon kanske eg är lite för liten för…

    Hoppas att du haft en bra dag idag!

  4. Linda Says:

    Tack för kommentqaren inne hos mig, alltid roligt då kösare ger sig tillkänna och speciellt då dom b roi närheten:)

    Så ni har köpt ett ds i julklapp, vi funderar på att köpa till tvillingkillarna då dom är väldigt avundsjuka på storebrors men dom koster ju endel speciellt när man ska ha två, hra ni hittat dom till bra pris någonstans? Det jag köpte till Oscar köpte jag på elgiganten för tror det var 1370 eller nåt sånt.

    Lägger till dig på bloglovin med.

    Ha en bra dag! Kram

Kommentera

