Nyfriserad cooling och ny adventsstake

Idag var vi hos frisören och fick klippt en light-version av mohikan på lilla E. Frisörskan frågade sedan om han ville ha färg i håret & i så fall vilka färger. Han valde snabbt Barcelonafärgerna🙂 Han blev väldigt cool enligt oss alla!

Före och efterbilder kommer här

Gav min mamma i uppdrag att gå till Lagerhaus när hon ändå var på stan för att köpa en adventsstake jag sett där, visst är den fin? Klassisk men ändå lite mer speciell med de utstansade siffrorna. Nu saknas mossa och någon liten dekoration.

På torsdag skall jag till Köpenhamn över dagen, skall på några hotellvisningar och till Tivoli´s julmarknad mm. Det skall bli jättekul men det var 3 år sedan jag flög och det är inte min favoritsyssla om man säger så så jag är lite nervös, speciellt som vädret skall bli som idag ungefär. Rätt blåsigt, det är det jag är mest orolig för. Men det är lika bra att tvinga sig till det, inte bra att det går för långt emellan flygningarna och i juni skall ju hela familjen flyga till Malaga. Jag är inte jätterädd men ogillar helt enkelt att flyga. Förr var jag inte rädd alls, då flög jag oftare så man hade liksom vanan inne. Det är tanken på att eventuellt störta och lämna barnen moderslösa som är min stora hang-up. Men som sagt, face your fears, det är det enda rätta i detta fall tror jag. 

Idag skall jag titta på Design Simon & Tomas kl 20 i TV3. Dom är väldigt underhållande att titta på. Inte alltid min smak på inredandet men oftast snyggt och så är dom så roliga. Förra veckans (och sista för säsongen) avsnitt av Sveriges fulaste hem, när de bla fastnade i två hissar på raken var jättekul. Skrattade gott många gånger🙂 Hoppas det blir lika kul idag. Dom har dessutom några av sveriges gulligaste hundar tycker jag!

4 svar to “Nyfriserad cooling och ny adventsstake”

  1. Kickan Says:

    Det ska säkert gå bra att flyga ska du se !

  2. alexandra Says:

    wow så fin han blev i håret. Oh du ska se att flygningen blir bra. När det
    är som värst,tänk då tillbaka till den underbara Galan o njut av alla minnen så skall du se att du är i Köpenhamn innnan alla härliga minnen är slut. Kramis

  3. jezza Says:

    Åh vilken fin liten kille du har🙂

    Och vad mysigt med julmarknaden i Köpenhamn, vi har pratat om att åka dit men jag tror inte vi hinner med det tyvärr😦 Hade gärna upplevt det ngn gång!!

    Hoppas det går bra att flyga, jag förstår din rädsla, känns som vi tänker ganska lika där😉 Jag är ganska lugn när jag får ha familjen med mig men när man flyger ensam blir det värre och tankarna far genom huvudet.Tror det är ganska mänskligt och kommer med mamma-rollen helt enkelt.

    Var rädd om dig och jag ser fram emot en rapport från Danmark!!

    Kramar!
    //Jessica

  4. Duracellmamman Says:

    Så snyggt!! Tänk vad barnen blir glada när de får färg i håret efteråt! Forsatt vill tom Linus ha det😉

    Kramis!

Kommentera

