Kliande hårbotten (no more..!) och barnböcker

Mitt nya schampoo. Ja, mitt, inte barnens faktiskt…

Jag har ofta problem med torr och kliande hårbotten, speciellt vintertid. Jag har också problem med att orka att först schamponera mig och skölja och sedan ta balsam och skölja igen. Tvättar alltid håret varannan morgon och då skall de går fort så jag brukar köra med 2 in 1-schampon även om jag vet att det inte är det bästa för håret kanske. Senast jag var på apoteket så råkade jag få syn på detta schampoo. Det är oparfymerat. En stor anledning till klådan och uttorkningen i hårbotten är säkert all stark parfym som är i schampon, jag tål knappt att ha på mig parfym (får nysattack direkt) och kan inte använda parfymerade tvättmedel eller sköljmedel för då får jag kliande utslag så det är ganska självklart att parfymerade schampon inte är så smart för mig. Har någon annan samma problem som jag och är lika lat så prova detta 2 in 1-schampoo!

****************************************************

Ni na ni na ni na na na…dagens boktips🙂

Lilla E har senaste året äntligen blivit mer och mer förtjust i att vi läser för honom. Stora E har alltid älskat det, reda från väldigt späd ålder innan hon ens kunde tala då hon brukade komma och banka på oss med en bok när hon ville bli läst för, och det var OFTA. Men som sagt lilla E´s intresse är ganska nyväckt. Dessa två böcker skall inhandlas i julklapp till honom. De behandlar två favoritämnen, bollar och drakar😉

och…

Idag jobbar jag såklart men skall även ta fram och sätta upp adventsljusstakarna och stjärnan. Inte tända dem men få det gjort idag så jag slipper bli så stressad. Vi skall ha ”massa” folk här på glögg på lördag så då måste det vara klart allt. Jag måste hinna med att baka lite mer med, vill göra pepparkaksmuffins och  schweizernötkaka. Det är mycket jag måste hinna denna veckan, känner mig lite småstressad. M är i Stockholm hela fredagen och jag i Köpenhamn på torsdagen OM jag kommer iväg för igårkväll och natt så har jag haft magknip och mycket orolig mage. Hoppas den lugnar sig. På söndag skall vi till min mamma för hon fyller år (2/12 egentligen) så skall hinna med att köpa hennes present med + växla pengar till Danska mm mm…

Bäst jag sätter igång och jobba undan nu !! Ha en fin tisdag mina kära läsare (jag är så glad att några nya har hittat hit, jag vet inte vilka ni är men ser er i statistiken och antalet prenumeranter, blir lika glad för varje ny läsare, tro mig!!)

2 svar to “Kliande hårbotten (no more..!) och barnböcker”

  1. Popprinsessan Says:

    VAD ÄR SCHWEIZERNÖTKAKA?? Du kan ju inte bars skriva en sån sak och inte lämna något recept när en sådan schweizernötchokladfantast som jag läser det!!😉 Jag ska ha folk på fredag och detta är kanske något för menyn?

    Du har inget förrättstips när du ändå är på gång?😉

    Hoppas att du fått en bra dag!
    Kram

  2. Ingela la la Says:

    Men vilket bra tips med schampot! Jag har precis samma problem. Det där ska jag köpa och så hoppas jag att det hjälper för mig med🙂

    Kram

Kommentera

