Mingelbilder och födelsedagsmiddag

Här kommer lite bilder från igår. Det blev mycket lyckat och livat värre med 11 vuxna och 10 barn på våra 108 kvm🙂

Pepparkaksmuffinsen med lingon i och lingongrädde till blev jättegoda och Schweizernötskakan likaså.

Vi fick en chokladglögg (skall bli intressant att prova!!), choklad, enjättefin porslinsburk mm. (En av mina orkidéer får vara med på bilden också då den håller på att slå ut så fint, precis som den gör varje år vid den här tiden)

När lilla E´s rum fortfarande såg ganska välordnat ut…

Nu på morgonen så har jag handlat på caféet här hemma, där världens gulligaste kock jobbar!

Snart skall vi iväg och köpa fodrade gummistövlar till stora E. Hon följde med kusin M hem till Lerum igår och sov över så vi får fixa det utan henne. Ikväll skall vi till min mamma och pappa på middag. Hon fyller år på onsdag.

Ikväll får vi tända första ljuset i adventsstaken för det glömde jag imorse vid frukosten och snart, äntligen, får barne öppna sina presentkalendrar och börja titta på Superhjältarna. Bara 2 dagar till december. HELT otroligt vad tiden går fort, jag hänger inte med.

*******************************

Ha en trevlig söndag!

3 svar to “Mingelbilder och födelsedagsmiddag”

  1. Duracellmamman Says:

    Vilket kalas det blev! Underbara bilder!

    Önskar dig och din härliga familj en underbar första advent!

    Varma kramar!

  2. Popprinsessan Says:

    Hej! Har inte varit inne på datorn på hela helgen så ursäkta att jag inte svarat!!! Jag tyckte att kakan blev jättebra, vad tyckte du? Godast var den nästan dagen efter, men det kan också bero på att jag inte var lika mätt när jag åt den då🙂

    Jag tycker att det verkar som om alla dina inlägg syns….

    Du verkar ha haft det bra i Danmark och ett fint kalas!

    På tal om paketkalender så måste jag fixa L:s ikväll.. Vet inte ens om jag har 24 paket…😀

  3. Rebecca Says:

    Hej hej!
    Vilken mysigt julkalas.
    Hoppas ni haft en riktigt mysig 1:a advent.
    kramar rebecca

Kommentera

