Julmånad, tantvarning? och dum kalender

Ja så är det DECEMBER. Trista november är över och den månaden gick precis så snabbt som jag hoppades på.

Ny adventsstake från Lagerhaus och en underbar grishandduk från samma ställe.

Imorse öppnades första luckan i kalendrarna och barnen fick se Superhjältarna på morgonen. När lilla E´s Playmobil-kalender skulle öppnas så blev förvirringen stor. Det var bara en enda stor plastpåse innuti kalendern med alla luckornas saker i så jag fick desperat pilla hål på påsen & pilla ut en häst som han fick. Dom kanske kunde skrivit någonstans att vi föräldrar skulle öppna upp kartongen, som kalendern består av,  och själva vika till luckornas små lådor liksom. När jag väl öppnade kartongen så förstod jag ju hur man skulle gå till väga men hade ingen aning innan att det var så den kalendern fungerade. Det tog mig en halvtimme att vika, bygga ihop och fylla alla luckorna. Värsta Ikea-beskrivningen medföljde för att man skulle förstå hur man skulle göra 🙂 Stora E´s Littelest Pet Shop-kalender var komplett från början. Det tackar jag för…

Vad tycker ni om konstgjorda blommor? Jag är mycket negativt inställd till det och även till torkade blommmor MEN har senaste året köpt det inte mindre än 2 gånger och fått 1 som jag gillar också..!! Vad händer med mig? Tantvarning à la grande? Den ena är en låtsasorkidé från Sia som står i vår ganska mörka hall, det andra är en bukett väldigt verklighetstrogna ranuncklar (tror blomman heter så) från Hemtex och nu senast en konstgjord hyacint som jag fått. Alla 3 kan man se på den här bilden ihop med min äkta blommande orkidé. Jag älskar doften av hyacint men är tyvärr allergisk mot dem så den här passar bra och är faktiskt ganska så verklighetstrogen.

Om en stund skall jag till lilla E´s förskola på julpyssel och fika. Det skal bli kul 🙂

Här nedan ser ni en fin lussebulle stora E bakade i söndags hos sin kusin (hon kallar just den bullen bajskorven…), den ligger på en av mina favoritjulgrejer, fatet med strass runt, jag älskar det trots att det är lite lätt kitchigt. Brukar ha ljus, eller frukt eller godis/kakor på det. Mycket användbart!

Vi har sol i Göteborg och bara ca 2 plusgrader. Ovanligt med sol och ovanligt med kyla, men riktigt skönt vinterväder. Hoppas ni har det lika fint!

5 svar to “Julmånad, tantvarning? och dum kalender”

  1. Malin Says:

    Hahaha! Jag satt uppe till 23 igår med barnens Playmobilkalendrar. Något jobbiga, men vi har haft såna förr, så jag visste att man var tvungen att pyssla en del själv. De var dock bättre i år, förra året fick man vika ihop 24 små askar som sen skulle fyllas och monteras på kartong. Jobbigt värre….

  2. Popprinsessan Says:

    Men gud så korkat att det inte stod någonstans hur kalendern funkade!! Vi får väl se hur humöret blir på min lilla primadonna imorgon.. har inte bestämt vad hon ska få ännu…

    Jag är inte heller så positiv till fejkblommor, men å andra sidan kommer det ju fler och fler som ser riktigt verklighetstrogna ut, så man ska väl aldrig säga aldrig. Om inte annat så borde jag nog ha sådana, för mina fingrar är inte så gröna….

  3. GucciMama Says:

    Jag skulle göra en egen kalener till Valencia men jag orkade inte leta efter saker att ha i påsarna så jag sket i det. Hon får så mycket presenter ändå så jag tror inte hon kommer sakna det 🙂

  4. Duracellmamman Says:

    Jätte snygga fejkade blommor! Har tidigare precis som du varit emot dem, men numera kan man hitta dem lite varstans i vårt hem 😉
    Men så fina Hyacinter har jag missat, får försöka hitta några hem med. Mats tål dem inte heller :-((

    Varma kramar!!

  5. Kickan Says:

    Hehehe ja än har jag inte köpt fejkblommor men lär väl hamna där också för lr senare .
    Älskar ditt fina kitchiga julfat ! 😉

Kommentera

