Helgen som gick..

…den var väldigt aktiv för 1/4-del av familjen, nämligen stora E och trist och energilös för resten av oss. Stora E sov över hos en kompis i fredags, hade simskola morgonen därpå, sedan lunch hemma och sedan iväg på lek-”date” med sin ”pojkvän” J. På kvällen så hade jag, efter önskemål från ett ungt grannpar som inte har barn ännu, dragit ihop 5 barn + mina då som hade ett litet luciatåg hos dem. De hade en julfest med en del utländska gäster så de ville visa något riktigt svenskt och det blev väldigt lyckat. Stora E, som inte är blyg av sig, kändes som en klippa och kunde alla texter och fortsatte sjunga hela tiden och de andra var också jätteduktiga. Lilla E´s julgransdräkt som han fick från min älskade moster L i England för 2 år sedan gjorde succé som vanligt. Den är verkligen fantastiskt originell och välarbetad! Han hade den förrförra året på dagisfirandet och det pratar folk fortfarande om🙂

Visar er först en bild på den från för 2 år sedan, SÅ gullig är han & med en bula mitt i pannan♥

…och så några bilder från i lördags då, tagna när de tränade🙂

Själv kände jag redan i lördags att jag var ovanligt trött, helt orkeslös och utan energi. I söndags kom huvudvärken och frammåt eftermiddagen var jag helt slut och fick rätt hög feber. Somnade för natten 20.30 och badade i svett fram tills jag gick upp kl 10 imorse. Har en filosofi att undvika febernedsättande och låta kroppen jobba själv. Jag är inte feberfri, men den är lägre, och jag har lite ont i ena örat, lite i halsen och en huvudvärk som inte vill ge sig. Tog faktiskt en Voltaren nyss, annars kommer jag inte orka hämta lilla E och laga middag och så. Min snälla mamma hämtar stora E. Jag får floppsvett så fort jag gör något minsta ansträngande!

Lilla E har blivit förkyld igen och M sa att han inte var så pigg vid dagislämningen idag. Får se hur dagen gått. Hoppas han inte mått dåligt och varit trött stackarn. *Dåligt samvete*. Han borde vara jättetrött då han som vanligt försökte komma in till mig inatt, men då vi inte ville att han skall ligga hos mig när jag är så sjuk så tog M tillbaks honom till sitt eget rum inte mindre än 6 gånger inatt, under vilda protester så ingen har sovit bra i denna familjen inatt😦 Vi som hade vant av honom att komma in, med guldstjärnemetoden omm ni minns, men det är som förgjort sedan han fick lunginflammation och det😦 Vi skall göra ett nytt försök på jullovet. Vi VILL INTE ha honom hos oss varje natt!

Lilla E har nog kommit in i en lite livskris för han är otroligt gnällig, ännu mer osjävständig än vanligt,  tjatig så man blir galen på honom och blir jätteledsen och får ledsen/arg-utbrott ganska ofta. Det har han aldrig fått förut. Han har ett lugnt och jämt humör annars och blir sällan arg. Han är 4 år och 4 månader, kanske någon som haft barn i samma ålder som de plötsligen inte kännt igen?!?

Hoppas ni mår bättre än jag och glöm inte min lilla utlottning, det är hitills så få som har ”anmält” sig så du har stor chans att vinna🙂

KRAM!

2 svar to “Helgen som gick..”

  1. Kickan Says:

    Ja dessa sjukdomar !! Sååå trött man blir på dom ! Lycka till med att få Lilla E till att sova i sin egen säng.
    Ha det gott !

  2. jezza Says:

    Åh din stackare!!
    Hoppas att du SNART får må bättre igen.Jag brukar tänka precis som du gällande feber-nedsättande, att det är bättre att låta kroppen ”jobba” själv liksom.Sen beror det ju förstås på hur pass dåligt man mår men😉

    Min Hanna var helt hopplös i 4-årsåldern, jag minns fortf den perioden samt 6-års trotset som hennes ”värsta” trots-tider i livet.
    Nu är det förvisso tonårs-fasoner men det är ändå på ett annat vis.

    Var rädd om dig!!!

    Massa kramar!
    //Jessica

Kommentera

