Dessa barn…

Det är inte bara lilla E som kan säga kul saker (om rosa köttbullar och så..) utan igår tog stora E nästan rekordet. Hon är väldigt verbal och pratar nästan som en vuxen trots att hon bara är 7 1/2 år. Igår på promenanden hem från skolan så säger hon betänksamt -”mamma, mina äggstockar förökar sig nog som ogräs just nu”. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Det lät så himla roligt och hon var helt allvarlig, tills hon förstod att hon sagt något kul🙂

Bakgrunden till att hon ens vet vad äggstockar är, är att hon senaste halvvåret eller mer har klagat på ont i ”tjejmagen” ganska många gånger. Jag har försökt säga att det nog bara är håll eller att det kanske är växtvärk i ”tjejorganen” och jag har förklarat att man bl.a har äggstockar och livmoder därinne som tjej. Nu börjar jag faktiskt undra på riktigt varför hon har ont där då & då? Kanske att jag borde ta med henne på en koll hos doktorn? Hon säger att det definitivt inte är vanliga magen hon har ont i utan på sidorna.

*******************

Jag snorar vidare här hemma och igår bröt förkylningen ut på riktigt. Det var en riktig lättnad då febern försvann och så även den värsta huvudvärken och tröttheten. Pigg är jag fortfarande inte men helt klart lättare i sinne och skalle.

Ikväll skall vi först fika och bli lussade för i stora E´s klassrum sedan är det fackeltåg ner till närmsta kyrka PRECIS som det var tradition i den skolan även när jag gick där för 30 år sedan🙂 Mysigt! Imorgon bitti skall vi till lilla E´s förskola där luciafirandet börjar klockan 8. Jag har inte bakat något att ta med och fika, har inte haft orken, så jag får smita inom bageriet och köpa lussebullar till oss.

Här har vi en liten stora E på dagislucia för 3 år sedan

Nu måste jag jobba på..

Snart är det helg igen, och snart är det JUL (jippi!!), tiden går så löjligt fort!!! Ha en fin torsdag.

5 svar to “Dessa barn…”

  1. Duracellmamman Says:

    Visst är våra barn så härliga med sina kommentarer! Skrattade gott åt E´s rosa köttbullar ;-D

    Hoppas Ni får en härlig kväll på Luciafirandet! Underbar bild på en söt Lucia :-))

    Här har Tildis Luciafirande först på måndag, men pga svininfluensan måste den i år hållas utomhus. Lite synd. Men de har kört hårt i år, till och med det traditionella julpyyslandet ställdes in :-((

    Varma kramar till dig och hela familjen Louise!

  2. alexandra Says:

    HIhi jag bjöd dej på ett skratt i morse oh nu bjuder du tillbaka.Du kolla upp det,Bella hade samma problem oh när hon fyllde 10 kom mensen som ett brev på posten…

  3. Duracellmamman Says:

    Det är med en stor Ära som jag tilldelar Dig 2009 års Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!

    Läs mer här: http://duracellmamman.se/wordpress/?p=554

    Varma grattis kramar!

  4. Erika Says:

    Det beror ju lite på tycker jag, vad det är för kvalite på ullen osv. dessa strumpisar från topshop är i någon ull- blandning så de är förmodligen inte sticksiga =) är också allergisk mot kliande saker mot huden…

  5. Kickan Says:

    Jag har tilldelat dig nobelpriset även inne på min blogg vännen !
    Trevlig helg och myyyyys nu !

Kommentera

