Här snöar det INTE :-(

Normalt sett skulle jag ha varit glad för det då jag inte älskar kyla och snö direkt men nu känner jag att jag faktiskt blir lite avundsjuk på dem som har snö för det blir så ljust och vackert ute då. Förstås är det alltid finare med snön ute på landet än i stan där det blir mer slaskigt men jag behöver ljus. Tänder en massa ljus inne istället varje dag. Min värmeljuskonsumtion är skyhög.

M är nere i garaget och byter äntligen till vinterdäck. Det är det värsta han vet att byta däck och jag har påpekat massor med gånger att det bara kostar runt 300:- att låta någon annan göra det men tydligen är han för snål i detta fallet.

En bild från förra året på en lycklig snö lilla-E

Imorgon bitti skall lilla E ta sin andra dos av grisvaccinet. Hoppas han får lika lite biverkningar som sist. Stora E får tydligen inte andra dosen förrän i slutet på januari i sin skola.

Jag skall i helgen prioritera 4 saker; att köpa sista klapparna (vet i stort sett vad så det blir inte så svårt), ut och plocka granris, storhandla julmat och att rulla massa köttbullar att ha på julafton & dagarna efter. Granen tar vi in på lördag eller söndag. Eller in och in förresten, UPP får man säga då den står i källarförrådet, den jäkla plastgranen som gjorde sitt första inträde hos oss förra året efter över 10 års tjat från M 😦

Jag skulle också vilja åka till Ikea. Det var otroligt längesedan jag var där. Vi behöver värmeljus och galgar. Kul grejer …eller inte… så jag har spanat in följande saker som är lite roligare som jag gärna skulle vilja ha…

Vacker vas!

Två fina brickor!

Superfint barnförkläde!

Sedan skall jag, med ljus och lykta leta efter denna fina klänning till stora E på Kapp Ahl. Kollade två affärer förra helgen men där var de slut i hennes storlek. Den är så fin och dom trodde dom skulle få in den igen, hoppas hoppas..

Egentligen behöver inte stora E några nya kläder utan det är MIG jag borde leta kläder till men barnkläder är mycket roligare…får se om jag kan hinna hitta något till mig själv också.

Nu väntar en kopp te och en bok här.

Kram på er denna tisdagskväll!

UPPDATERING: jag tittade just ut och det snöar VISST. Jippi. Vad fint! & vad glada barnen kommer bli 🙂

8 svar to “Här snöar det INTE :-(”

  1. sofiabergdén . Says:

    *Svar*: Kjellbergsgatan..

  2. jezza Says:

    Åh vad KUL att det snöar hos er oxå nu!
    Det ligger ca 1 dm snö här nu och det är otroligt vackert ute 😀 Julkänslan infinner sig liksom direkt.Hoppas hoppas det får vara så här över julen nu.

    Och du, TACK snälla för paketet som kom idag.
    Åh vad det har värmt mitt hjärta vännen!!
    Lite glädje i vardagen liksom.

    Var rädd om dig!!!!

    Massa kramar

  3. ia Says:

    Jag ser det snöa, jag ser det snöa…
    Det var väl roligt hurra!
    Jag längat oxå efter lite snö…nej nu ljög jag,
    Jag vill ha massor med snö!
    Så man kan åka pulka & bygga snögubbar 🙂
    Och en vit jul hade ju varit fantastiskt.
    I år ska vi fira jul i Torslanda så för att få upp julstämningen så
    blir det givetvis ett besök på Liseberg dagen innan julafton 🙂
    Kanske vi ses där ?
    Hoppas att du får en härlig onsdag.
    Kram
    Ia

  4. Duracellmamman Says:

    Så härligt att snön nu har kommit till Er med 😀 Skönt att höra att det gick bra med andra dosen (fb), har för att vara helt ärlig medvetet låtit bli att gå iväg så att Tildis även får den andre. Vågar inte nu innan jul, känns som om vi har fått nog med biverkningar för det här året;-)

    Så det får bli en sådan där göra-efter-jul grej:-D

    Hoppas Ni hinner njuta av snön idag!

    Varma kramar!

  5. Kickan Says:

    Här är det ingen snö 😦
    Trist värre då jag också önskar lite vit på marken till jul !

  6. Popprinsessan Says:

    Jag tycker också att det är härligt med lite snö! Har saknat det i år faktiskt. Men jag tycker inte att det är kul när det blir slask och trist..

    Jag skulle också behöva hitta lite kläder till mig själv. Det var länge sedan jag hittade något nu. Känner inte att jag har något att ha på mig i jul… och eftersom vi firar julafton två gånger så skulle jag behöva två outfits… Och likaså L. Fast jag har hittat en liten röd klänning till henne som jag hoppas passar. Om man bara hade lite mer tid och liiite mer pengar 🙂

  7. Sprut-sjukling, brrrrr!! och lyckad snabbshopping « This is my life! Says:

    […] This is my life! -med man & barn, vardag & fest, tankar & drömmar, shoppingtips med mera « Här snöar det INTE 😦 […]

  8. Floosan Says:

    Vilken fin klänning den skulle min dotter älska

Kommentera

