Sprut-sjukling, brrrrr!! och lyckad snabbshopping

Lilla E fick sin andra svininfluensa-spruta igår morse.  Förra reagerade han inte alls mot men det gjorde han dessvärre av denna. Redan vid 17-tiden hade han 38,5 och kl 23 vaknade han med 39,2 och jätteont i benet och ända ner i foten. Han var helt otröstlig så vi fick ge honom Panodil även om jag inbillar mig att jag någonstans har hört att om man får en reaktion på sprutan så skall man låta reaktionen få ha sin gång och inte ge febernedsättande/smärtlindring men det påstår M att jag måste drömt😉 Han hade ingen feber alls vid lunchtid idag och då hade han inte fått mer än en Panodil-dos igår som sagt så jag tror han hade en express-reaktion som redan är över. Han missade tyvärr jullunchen på förskolan idag😦 men han kan nog gå imorgon igen och då får de säkert resterna från den, det brukar de få. Hoppas på det och att reaktionen verkligen är överstånden redan.

Då termometern visade på 6 minusgrader imorse så fick stora E ha overall till skolan. Annars kör vi tvådelat. Overall känns bäst när det är riktigt kallt och hon ville faktiskt ha den. Förra året när vi köpte den var hon nästan lite sur då hon tyckte att hon var för stor för overall, men nu gick det helt bra tack och lov.

Jag har jobbat hela tiden tills nu men lilla E och jag tog en lite längre lunch (har bara 30 min. annars) och gick in till Avenyn. Det var verkligen fint vinterväder men blåste riktigt riktigt kallt. Hade bara vinden mojnat så hade det varit perfekt med sol & allt! Hur som helst så gick vi till bokaffären för att köpa en julklappsbok till min pappa. Hittade både den och sedan boken med stort B som jag bara var tvungen att köpa till lilla E trots att vi egentligen var färdigköpta till honom…kolla bara nedan här..han kommer att ÄLSKA den🙂 det vet jag. Han har en fotbollstidning, som han senaste halvåret läst sönder och samman. Tänk er då denna bok & han. Han kommer vara sysselsatt hela julafton😉

Jag hade också ha turen att få tag i den där klänningen jag så gärna ville ha till stora E på Kapp Ahl (som jag skrev om här), den hade kommit in igen men var redan slut i storlek 128 som jag egentligen skulle ha så jag tog storlek 122, det går nog bra då jag tror hon är 118 cm. Hon får prova den när hon kommer hem. Om inte annat så kan hon ha den mer som tunika än som klänning. Hon skall ha den på julafton och juldagen tänkte jag.

Nu skall jag stänga ner datorn för en stund och spela ”Den försvunna diamanten” med lilla E. Hans favoritspel.

Ha en fin torsdagskväll i kylan🙂

Här i stan ligger det nästan ingen snö alls, men lite ligger och det är så fint!

5 svar to “Sprut-sjukling, brrrrr!! och lyckad snabbshopping”

  1. Floosan Says:

    Min dotter är i samma ålder och enda som gäller är petshop.
    Det är ju svindyrt haha. Jag vet verkligen inte vad hon ska få i julklapp, vad ha ni köpt?
    Klänning var super fin undra om den finns kvar? skulle vara den perfekt jul outfiten

  2. Floosan Says:

    Låter precis som min tös, hon har samma intressen och önskningar.
    Nej vi bor i karlstad vi tog en weekend till gbg och gick på julmarknaden.
    Vart bor ni?

  3. Popprinsessan Says:

    Andra sprutan? Har ni fått kallelse till det? Jag har inte hört ngt alls om den andra sprutan…

    Härligt att du hittade klänningen som du ville ha! Det får kanske bli lite klänningsjakt här idag för oss.. Annars tycker jag att det börjar ordna upp sig med julklapparna.

    Ha en bra helg!

  4. Kickan Says:

    Här blir andra sprutan efter nyår men vi vet inte om dom ska ha den. Känner att det nog räcker med den dom fick innan , men ännu har vi inte beslutat oss riktigt.
    Overallen är faktsikt kanon nu när vintern verkligen anlänt med stormsteg , här blåser det bra och snön yr runt husknuten.
    Trevlig helg !

  5. Annika Says:

    Den fotbollsboken köpte jag till sonen 7 år i julklapp och den är välläst!! Han har nog bläddrat/läst i den varje dag sedan julafton🙂

Kommentera

