Coming up: ett vitt härligt jullov!

Nu är det bara tisdag kvar, sedan blir det julledigt. Barnen kommer vara lediga i hela 19 dagar. Själv blir jag ledig 23/12-3/1 och den 8/1 men måste jobba 4,5 och 7/1. Jag hoppas 2 saker; att vi håller oss friska allihop och att snön ligger kvar.

Vår altan imorse. Det ser rätt mysigt ut med våra färgade lampor som lyser igenom snön tycker jag!

Helgen gick i ett. I fredags var min systerdotter F hos oss. Jag gjorde en familjefavorit, chicken-fajitas i tortillasbröd med lite bulgur till. Det är så gott och enkelt. Sedan blev vi då en extra i fredagsmyssoffan. Trevligt🙂 F är 3 år äldre än stora E och är som en storasyster för henne. Vi bor på samma gård numera och det är så kul att de har varandra nära. Stora E kallar henne storasysterkusin ♥ F har inga syskon och tycker det är kul att ha en ”lillasyster”.

I lördags var vi på stora E´s simskoleavslutning, hon har blivit jätteduktig på att simma, både bröst och rygg och att flyta. Sedan rusade jag ett varv runt stan och fixade de sista julklapparna. På eftermiddagen åkte vi på julkalas hos M´s bror i Lerum, på vägen dit pallade vi granris i Jonseredskogarna😉 Det var ett trevlig glöggmingel med många barn, vuxna, god plockmat och godis.

Söndagen började med pepparkaksbak och färdigställande av diverse julpyssel och hemmagjorda klappar. Stora E var på kalas på eftermiddagen och då passade jag på att städa och rulla ca 60 köttbullar att ha på julafton och juldagen. Efter middagen som bestod av väldigt o-juliga köpepizzor, så pyntade vi, klädde granen och lyssnade på julmusik och kom i riktig julstämning! Jag har inte tagit så mycket julfoton ännu på pynt och så men av bilden nedan så framgår det i alla fall tydligt att jag gillar pynt-granar, nästan mer än tomtar faktiskt🙂

Innan utplaceringen…

Idag har jag jobbat och stora E har fått vara hemma med mig. Hon blev förkyld igår och hade lite ont i örat inatt men det har gått över så imorgon kan hon gå till skolan, sin sista dag innan jullovet, då de skall ha avslutning i kyrkan mm. Min chef och hans särbo var här på glögg en sväng och jag fick en flaska mousserande vin, 4 (!!) chokladkartonger, 3 vita hyacinter och en bukett röda tulpaner. Precis jättebra grejer alltihop! Jag hade köpt Tazetter på rasten, de är min favoritjulblomma så nu har jag plötsligt flera julblommor förutom den vita riktiga julstjärnan och mina röda låtsas-amaryllis. Fint!

När vi hämta lillebror så tog vi med hans pulka och stora E´s snowracer och gick till parken så det fick åka ett tag. Dom är ju inte alltför bortskämda med snö. Dom åkte och åkte och jag tittade mest på, jag älskar att åka pulka MEN två gånger när jag gjort det så har jag strax efter hemkomst straffats hårt i form av ryggont. Det är inte värt att åka pulka och ha kul för att sedan ha ont i ryggen 1-2 veckor liksom😦

Glada snöbarn!

..och så här gosigt har lilla E legat alldeles nyss här, framför granen, och druckit sin välling..

(Stora E har smugit in sina 3 paket redan nu, alla barnens paket lägger jag där först när de somnat den 23:e)

Hoppas ni har det bra i snöyran, jag är så glad att se (på statistiken) att ni fortfarande följer mig🙂 trots att jag är lite dålig på uppdatering just nu.

KRAM!

2 svar to “Coming up: ett vitt härligt jullov!”

  1. Kickan Says:

    Mmmmm va mysigt det ser ut där han ligger framför granen !
    Blir sugen på receptet på chicken fajitas😉

  2. Duracellmamman Says:

    Kikar förbi och önskar Dig & Din fina familj en riktigt God Jul!

    Varma Kramar!

Kommentera

