Julen 2009

Ja nu är den halvt om halvt över känns det som och den har varit mycket trevlig och ganska vit delvis.

Dagen innan julafton åkte vi pulka, var på Liseberg, på bio (Upp i 3D-version) och köpte hem god grekisk mat innan granen kläddes och det blev uppesittarkväll med Bingolotto. Detta spelar vi normalt sett högst en gång per år men nu” tvingas ” jag spela en gång till, dagen innan nyårsafton, då jag vann en ny lott till det. Det var i alla fall en väldigt trevlig och mysig familjedag.

Lilla E åker flygplan och stora E passar på att låna hans vagn

Julaftons morgon kom mina föräldrar på julfrukost (de bor ett kvarter bort) som de alltid gör. Sedan skulle M´s bror kommit på lunch men de fick allvarliga problem med elen i sitt hus så de kom på juldagen istället. På julafton hade vi alltså en lugn morgon &  dag då barnen fick sina julklappar lite då och då, bäst att sprida ut det tycker vi så de hinner leka och ta in vad de fåt ordentligt. Stora E blev så lycklig så hon nästan började hyperventilera och gråta samtidigt när hon äntligen fick sitt Nintendo DS 😉 sötaste tjejen.Lilla E blev mest glad för sin Monnsand, Fotbollstsjärnor 2010-bok och sin bilbana (som f.ö tog M ca 1 timme att montera ihop…). Klockan 4 var vi hemma hos min syster där även våra föräldrar var och så var vi där resten av kvällen. Mycket trevligt!!

Gårdagen, juldagen, så hade vi en julafton nummer två här, en jullunch då M´s bror och syster med familjer kom samt hans föräldrar, vi var 15 personer hos oss och det var jättemysigt men morgonen var helstressig för mig som vill att inte allt skall vara färdigköpta grejer och att det skall bli så himla fint & speciellt. Något för höga krav har jag enligt M…

Mina barn både tror och tror inte på tomten, gröten och teckningen ovan ställde de ut på vår altan till honom, men tomten nedan förstod de ju att den inte var riktig 😉 (det varmin syster S hemma hos henne på julafton ♥ )

Min fina svärmor hemma hos oss

Kusinerna fick likadana nattlinnen, med medföljande nattlinnen till dockan/nallen

Detta tror jag är min son…kanske…

Min M skämde bort mig genom att köpa 3 saker jag velat ha + lite till. Vi brukar inte köpa så mkt julklappar till varandra så jag blev glatt överraskad över att få en vattenkokare från OBH Nordica, svart på bara 0,5 liter, perfekt för tekokning. En Ergorapid, världens snyggaste och mest praktiska dammsugare och så hade han köpt en ny ryamatta till vårt vardagsrum. Den roströda vi har är så sliten och inte fin längre och lite väl mörk så han köpte en grön nu. Jättefin! Vi skall lägga in den till nyår då det känns okej med den röda nu i juletid. Sedan fick jag lite andra klappar av honom med. han fick bara en skinnplånbok av mig, hur trist som helst…skämdes nästan.

Idag har snön som töade/regnade bort igår återkommit så det blir pulkaåkning för M och barnen medans jag kollar in rean nere på stan ihop med min svägerska 🙂

GOD FORTSÄTTNING ALLIHOP!!!!

4 svar to “Julen 2009”

  1. Popprinsessan Says:

    God fortsättning på dig också! Vad roligt att barnen blev så glada för sina julklappar! Och även du!

    Härligt att ni fått ny snö, det har inte vi så här är i princip barmark. Tur att L hann testa sin nya snowracer på julafton 🙂

  2. Duracellmamman Says:

    Vilken härlig Jul Ni har haft! Underbara bilder! Önskar Er en god Fortsättning!

    Varma kramar!

  3. Kickan Says:

    God fortsättning ! Ser ut att ha varit en underbar jul hos er också ! Regnet kom som sagt så nu är här ingen snö och jag saknar den redan faktiskt 😦

  4. undermolnen Says:

    Härlig jul och härliga bilder!
    Önskar dig ett gott nytt år, och hoppas på att få följa dig under 2010!
    Kram

Kommentera

