Bak, finbesök och

M, jag och min syster på läger ca 1980🙂

Idag kom min älskade gamla barndomsbästis M hit på besök. Vi gick i samma klass, men i femman flyttade hon tyvärr till Stockholm. Minns hur vi satt i en skogsdunge och sjöng ”Jag vill ha en egen måne” och det hela var verkligen hemskt sorgligt. Vi hade sporadisk kontakt i många år men tappade sedan kontakten. Samma dag jag gick med i Facebook så sökte jag henne och hittade henne, sedan dess har vi setts ett par gånger och det är SÅ kul. Jag känner en sådan värme för henne och det känns som om vi alltid känt varandra trots de många åren isär. Hon bor kvar i Stockholm så vi ses inte ofta men vi gör det iaf då och då och det är huvudsaken! Idag fick vi även träffa M´s trevliga sambo vilket var en bonus🙂 Om du läser detta M så TACK för de fina blommorna och besöket ♥

Det var inte dessa blommor jag fick av M utan dessa fick jag från en annan vän. Jag trodde att jag inte tålde hyacinter men konstigt nog så har jag inte känt av någon allergi trots dessa i köket?! Konstigt men bra för doften är ju underbar.

Vår fina dammsugare, Ergorapid som kom med tomten

Dessa kaniner har jag gjort till barnen, de fick dem i julklapp och det ligger många timmars kärleskfull tillverkning bakom dem. De har garnbollar till svans, och likadana knappar som skall visa att de är syskon precis som E & E är, storasyster och lillebror. Idén fick jag från ett Äntligen hemma-program och de är gjorda av udda fingervantar.

Lilla E sover över hos stora E, det gör de jämt nu på lovet🙂 så söta

Stora E ser lite lätt kaninaktig ut i sina upphängda upp-o-nerpå strumpbyxor…

Imorgon är det då nyårsafton, herregud vad tiden flyger iväg. Vi firar alltid med ett annat par och lite andra folk, och imorgon blir vi 6 vuxna + 6 barn hemma hos oss. Vi står för huvudrätten enbart så det blir inte så jättemycket jobb och stress med det, utan bara trevligt🙂 Tolvslaget är visserligen trevlig men jag är inte alls förtjust i fyrverkerier. I luften är de fina att titta på men när typ 100 personer samlas i samma park mitt bland hus så känns det väldigt olustigt tycker jag. Barnen brukar ju följa med och jag är så rädd att det skall hända någon olycka. Jag har varit med om en del otäcka incidenter genom åren. I januari 2006 när lilla E opererades för sin Metopica så var det en svårt brännskadad kille på samma plastikkirurgavdelning, hans fyrverkeripjäs hade smällt rakt i ansiktet och han såg för hemsk ut men var glad att han levde. M älskar att skjuta kanoner men jag mest står med en klump i magen och hoppas att han snart skall vara klar.

För övrigt så går dagarna läskigt fort här och jag har bl.a varit på rea och fyndat en ny vinterjacka. Massa tid till barnen har vi haft med. Perfekt🙂

GOD FORTSÄTTNING!

Ett svar to “Bak, finbesök och”

  1. Duracellmamman Says:

    Önskar Dig & Din familj ett riktigt Gott Nytt År!

    Varma kramar!

Kommentera

