Barnfri dag och fyndens mästare

Idag har jag jobbat 9-15. Det är alltid massa mail och nya förfrågningar när man varit borta nästan 2 veckor så jag behövde verkligen få jobba ifred. Det är en nackdel när man jobbar hemifrån och inte har något arbetsrum och resten av familjen är lediga och jag skall försöka jobba… men i alla fall så tog M idag med sig barnen till Alingsås där de först gick på badhuset och sedan hem till M´s föräldrar och åt lunch. Tror de även hunnit med snölek och shopping och fika i Alingsås mysiga centrum. Då jag varit med barnen dygnet runt i så många dagar så kändes det lite konstigt att vara utan dem. Att vid jobbdagens slut kunna strosa ner till stan i min takt, utan att tjata på 1-2 barn gav en riktig frihetskänsla. Krävs inte mycket för att man skall få laddat batterierna här inte🙂 De kommer nog hem vid 19 tiden så jag har lite mer lugn tid här först. Härligt🙂

Såhär såg det ut imorse här hemma, frukost framför TV´n och M har slumrat till i soffan (svår som bara den på morgonen är han min älskade sambo…suck..). Som ni ser så är julen inte undanplockad här hemma. Jag plockar fram julen sent och behåller den minst en vecka efter nyår. Börjar redan nu bli lite sugen på att ta bort allt men skall ”plåga” mig lite till, då blir det desto roligare när man tar bort den😉 Det brukar se så rent, fräscht & lite tomt ut när allt är borta!

M köpte en ny ryamatta till oss i julklapp som vi la på nu efter nyår. Den är som en liten gräsmatta och så ljus och fin jämfört med förra ryan som var roströd. Den gamla var sliten och svår att dammsuga/piska helt ren så den behövde verkligen bytas ut.

Liten julbild här, innan det är för sent. Jag hängde min mammas gamla mini-julkulor (från 40-talet)  i trollhassel. Visst blev det fint?

Jag älskar att fynda och är rätt bra på det om jag får säga det själv. Min mamma har samma talang😉. Gick idag förbi en presentaffär nära där jag bor där de hade 50% rea på allt (affären skall tyvärr slå igen😦 Jag känner mig lite som att jag skor mig på andras olycka när jag handlar i affärer som måste stänga pga av att de inte går bra). Det blev två hjärtformade Sia-kransar, 2 brevlådor som barnen skall få när stora E fyller år i maj och ett vånings kak/frukt-fat. Jag har länge velat ha ett 2 våningsfat så detta fynd är jag glad över! Det lilla huset i mitten är en ljuslykta som jag fick i julklapp, så nu har jag förutom mitt älskade zinkhus från Village,  detta (som är mycket mindre).

Nu måste jag komma på vad jag skall ha till middag. Trist att laga till sig själv bara så det lär bli något väldigt simpelt.

Jag har en grym träningsvärk efter skridskoåkning igår och Wii-spelande…skall nog ta ett varmt bad för att försök lindra de besvären…

Trevlig måndag!

6 svar to “Barnfri dag och fyndens mästare”

  1. Charmkatti Says:

    Brevlådorna är supersöta, Lovisa har den rosa utanför sitt rum:-)

    Kram, kram!!

  2. Linda Says:

    Oj vad mycket fint du hittat, supersöta brevlådor men inte lika som Moas, hennes är helrosa med texten post i vitt. (lägger upp bilder senare) får jag fråga vad det var för butik som ska slå igen? tänkte om det var värta att ge sig ut:)
    Önskar dig god fortsättning på det nya året, Kramar

  3. undermolnen Says:

    Vilka fina fynd! Jag vet vad du menar med att sko sig på andras olycka. Känns fel att stå och vara glad i kassan då, och man får tygla sitt hyenaleende lite grann;)
    Kram från bäverhonan!

  4. jezza Says:

    Hej vännen!
    Åh jag har inte varit här inne på så länge *skäms*
    Kom av mig i bloggandet över jul o nyår när livet inte helt varit så enkelt, men jag försöker ta igen det litegrann nu.

    Hoppas du och de dina mår BRA, och jag vill passa på att önska er ett fortsatt gott nytt 2010.

    Massor med kramar!!!!
    //Jessica

  5. Kickan Says:

    Ohhh älskar brevlådorna ju !!!! Här är julen snart undanstökad – tomtarna väntar på att bli nerstoppad i lådan och granen ska kläs av imorgon och slängas ut. Och visst känns det rent och fräscht när allt är borta !?
    Trevlig helg vännen !

  6. Linda Says:

    Vilken skillnad, 4 mil och 10 grader.
    Jo bankid hos swedbank har jag, grejen är den att vi har våra lån hos handelsbanken och där registrerar man eller vad man säger sitt Id för att överhuvud taget komma in på sin banksida i en dator, alltså inte lika smidigt som med swedbank, därför var jag tvungen in och få ny kod så jag kunde logga in mig.
    Ha en bra dag! Trevlig helg, Kram

Kommentera

