Pulkaåk, varm choklad och snygging

Igår och idag har julen burits och städats ut ur vårt hem. Det kändes lite motigt då det är så mysigt men jag lät adventsstakarna vara kvar så de tar jag bort nästa helg tror jag. Så blir inte mysljusabstinensen för stor😉 Efter lunch gick vi och två andra familjer från vår gård iväg till pulkabacken och hade jättekul i 2 timmar. Åker man bara mycket och släpar pulkor och snowracers, ibland inklusive barn på, uppför backarna så håller man sig varm rätt länge. Trist nog har mina stortår en tendens att bli otrevligt kalla efter ett tag hur jag än gör. Fattar inte varför men jag vet av erfarenhet att det gör ont när de skall tina sedan så jag vågar inte vara ute så länge så det hinner gå så långt.

Väl hemma gjorde jag varm choklad med grädde. Det finns knappt något godare tycker jag efter ett ”utepass”! och barnen håller med.

Imorgon börjar vardagen igen. Kan inte påstå att jag ser fram emot en ettrig väckarklocka som skall ringa 6.20 varje dag nu😦 Barnen har kommit in i en skön semesterlunk, precis som de brukar göra efter 7-10 dagars sommarlov också och tom lilla E har börjat sova till fram emot 8 varje dag. Detta lär förstöras nu och han är snart inne i ”vakna 6.30 sju dagar i veckan”-lunken istället tyvärr.

Nu på lovet har jag äntligen haft såpass ro i kroppen att M och jag kollat lite filmer när barnen lagt sig. Annars är det han som tittar själv efter att jag lagt mig. Jag brukar sällan ”orka” eller ha ro nog att se en hel film numera. I alla fall så har vi nu tittat på en del filmer, bla har vi hunnit med 5 av de 6 Johan Falk filmerna som skall börja sändas på TV4 ikväll. Dom är absolut sevärda! Mig gör det inget att vi sett dem i förskott, då de går till rätt sent på kvällen och jag är så himla kvällstrött att jag blir hemskt gnällig om jag inte får lägga mig innan kl 23😉 så hellre då se dem när jag känner att jag orkar/vill själv!

Den här mannen nedan spelar en roll i flera av de filmerna, Joel Kinnaman, jag måste säga att han har något speciellt. Inte alls ful faktiskt…speciellt hans ögon är så fina, jag faller för män med vackra ögon, det har min M♥  med🙂

Nu måste vi ta en sista runda ner med julgrejer till källarförrådet.

På återseende!

5 svar to “Pulkaåk, varm choklad och snygging”

  1. undermolnen Says:

    Haha, kul att du fastnat för honom=) Maken har suttit och kollat igenom alla Johan Falk-filmerna under julen så jag har också sett honom en del=)
    Skönt det ska bli med vardag nu!

    Kram Tess

    Ps: liten kuriosa; maken gick i skolan med Kinnaman.

  2. Kickan Says:

    Mmmmm varm choklad med grädde är väl bara så gott !! Här har det blåst alldeles för mycket för att ge sig ut , dessutom är vi innesnöade fast det inte snöat ! All snö som fanns sen innan har lagt sig över vägen och vi har inte kommit ut alls idag😦
    Imorgon börjar vardagen här också och det gillas inte alls av barnen.
    Trevlig kommande vecka !

  3. Popprinsessan Says:

    Som jag skrivit tidigare så blev jag ju helt hooked av Falkfilmerna, mkt pga av Kinnaman🙂 Har sett alla men spelade in den igår, fast jag vet inte hur det blev för det är visst lite vajsing med antennen nu sedan vi kom hem.

    Hoppas att du har en bra måndag!

  4. Diana ♥ Says:

    Håller med om den där Johan Falk killen! =) Ngt speciellt med honom..😉

  5. Stina på MinBebis Says:

    Hej! Första gången jag hittar hit!

    Hur gamla är dina barn?

Kommentera

