Inte bli sjuk nu..! & dubbelt nöjd dotter

Alla i familjen var friska hela den långa julledigheten..och så går sonen 2 dagar på dagis…och där frodas uppenbarligen diverse otrevliga bakterier som vanligt😦 så..

…idag höll jag lilleman hemma från förskolan då han lät lite konstigt hes inatt och imorse. Jag befarar att ett kruppanfall är på gång och försöker mota det innan det ens får en chans. Gav honom tom Loratadin i förebyggane syfte innan han la sig idag och hög kudde så håller vi tummarna för att han inte vaknar med ett kruppanfall om ett par timmar. Han är inte sjuk på något annat sätt, ännu, ibland får han sådana här kruppsymptom innan en förkylning bryter ut. Han ser väldigt mycket fram emot ett barnkalas på en Bowlinghall med en av sina bästisar på lördag så vi håller verkligen tummarna för att han inte blir så sjuk nu, han skulle bli helt förtvivlad om han missade det.

Tanken är att stora E och jag skall gå till simhallen nära oss när lilla E  (& M) är på kalaset. Hon har bara gått i simskolan en termin i en ”gammal nybörjare” grupp (vi lärde henne simma själva men hon behövde bättra på tekniken, lära sig ryggsim, livräddning och att flyta så därför fick hon gå på simskola). Nu när vi fick inbetalningskort för denna terminen så ser vi att hon redan blivit uppflyttad till fortsättningsgruppen!  Hon (och jag) blev väldigt förvånade och stolta men hon blev även nervös för man går då över ifrån den grunda och varma simskolebassägen till den riktiga djupa 50 metersbassängen istället. Hon känner sig fortfarande nervös och osäker på djupt vatten men har simmat på det ett par gånger ihop med mig eller M. Det blir säkert läskigt för henne de första gångerna men det är inte dumt med en större utmaning nu tror jag. Är säker på att hon klarar det galant! Jag har i alla fall lovat att gå till den bassängen med henne nu på lördag och öva lite, simskolan kör igång först helgen därpå. Det är jättebra att hon får vana även vid djupt vatten innan sommaren då vi skall 2 veckor till södra Spanien och kommer att ha både hav och pool vid boendet.

Dottern fick lite pengar i julklapp och har nu gjort sitt första Tradera-fynd med hjälp av mig (som satt & la sista budet på dem 23.30 i förrgår då jag egentligen brukar sova, vad gör man inte när en auktion avslutas en så dum tid..). Dessa underbara dockkläder köpte hon till sin älskade och mycket väl omhändertagna baby-born docka. Det är en dam som syr dessa kläder och säljer dem där. Otroligt fina och 100:- tycker jag är billigt för ett set med 3 så välgjorda plagg! (Vi fick plaggen redan igår, rekordsnabb leverans men så betalade jag snabbt också).

******************

Vad tycker ni om denna vinter? Jag kan tycka att det är vackert med snö och riktigt kul för barnen att få se snö för det har ju inte hänt så många gånger sedan de föddes MEN jag gillar inte snön egentligen och definitivt inte när det är runt -10 grader för jämnan😦 Här i stan så ligger snön bara vacker på 70% av vår omgivning. På resterande 30% är det gråbrun snörsörja (nära vägarna) samt stora snöhögar fulla med otalet spår av hundar i dem, mao mer gula än vita (ser bannemig skitäckligt ut. Hundkiss i långa banor…urk!!). Charmen med snö är definitivt större på landsbygden.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig onsdagskväll eller en god natts sömn (det skall jag ha strax). 

 

3 svar to “Inte bli sjuk nu..! & dubbelt nöjd dotter”

  1. Stina på MinBebis Says:

    Har inte betalat klart dem heller inser jag nu 1½ timme innan det är försent. Ella är drygt fyra och minsta, Tuva, är 2 år och 4 månader.

    Så mysigt att åka till badhuset, det skulle jag vilja göra med stora tjejen. Jag älskar denna vinter faktistkt även om det är alldeles för kallt för att vara ute, hellre så här än en blask vinter för min del, ljuset gör ju så mycket gott!

  2. Duracellmamman Says:

    Åhh så fin ny header Vännen :-))

    Vilket bra Tradera fynd hon gjorde! De ska lära sig i tid;-)

    Blev turen till simhallen bra?!

    Varmaste kramarna!

  3. charmkatti Says:

    Hej svej!
    Kan man köpa dockkläder på tradera? Vilket iof inte vore konstigt, dom säljer ju allt där:-) Måste kolla!
    Vi ska oxå till simhallen i helgen, Loppan håller på för fullt med att lära sig simma. Det går bäst under ytan än så länge.

    Vinter, ja vad ska man säga om det. Man är ju lite kluven. Klart bättre än regn och rusk, men det kankse inte behövde vara vinter så länge?
    Nä, jag vill ha vår nu!
    Jag vill slippa alla dessa kläder som måste på!
    Kram
    Katti

Kommentera

