Jag är inte rädd, jag KAN simma…

Japp, nu har jag och dottern varit i simhallen och efter mycket ångestfylld tvekan och ”slagsmål med sin rädsla” som hon själv uttryckte det så simmade hon massor på djupt vatten. Hon var så rädd så hon skakade, även om hon påstod att hon frös (delvis sant iofs) men till slut släppte hon kanten. Djupt vatten i bassäng är numera inget problem och det känns oerhört skönt inför simskolestarten nästa vecka. Som jag skrev tidigare så är hon uppflyttad till fortsättningsgruppen som simmar i den djupa bassängen där man inte bottnar någonstans och det minns jag mycket väl hur skrämmande det tedde sig när jag var liten och ny på att simma med!

Lilla E kom iväg på det hett efterlängtade Bowlingkalaset för hans dagiskompis. Han tyckte det var jättekul och det är ju fantastiskt att bowlingbanorna numera har små ”väggar” som fälls upp när små barn spelar så att bollen inte kan åka ner i rännorna. Det var hur längesedan som helst som jag var iväg och bowlade. Numera gör jag det bara på Wii😉 Vi skall gå hela familjen någon dag snart. Stora E har aldrig provat så det kommer bli kul.

Ikväll har dottern en nattgäst så M håller på att göra hamburgare till alla sedan skall vi kolla på Ice Age 2 (eller om det var 3?).

Jag spelade in Skavlan igår som vi missade då vi tittade på Let´s Dance så den måste M och jag se idag. I Let´s Dance har jag ännu inte riktigt fått någon favorit. Har ni? Jag älskar Willy, charmigare ”gubbe” får man leta efter och han försöker verkligen. Mattias från EMD är trevlig att titta på och duktig verkar det som. Sämst tycker jag om Elin och Rabih eller vad han heter. Den som åkte ut igår tyckte jag inte så mycket om heller.

Imorgon har vi inga planer men eftersom vi köpte en ny pulka igår så misstänker jag att den skall invigas. Det enda är att det inte snöat på så länge nu att backarna visserligen går att åka i men de består till större delen av is, lite trist och hårt…alldeles för uppkörda.

Ha en bra lördagskväll!

5 svar to “Jag är inte rädd, jag KAN simma…”

  1. Pia (EDSmamman) Says:

    Hejsan, vad skoj att du hittade min blogg🙂

    Vår son opererades för Kranial Synostos (vet inte hur det stavas riktigt) men man kan oxå kalla det ”båtskalle”.

    Hans fontanell hade växt ihop så att hjärnan inte kunde växa på bredden utan endast framåt och bakåt. Så han har ett ärr från öra till öra. Dom öppnade upp och klippte upp skallbenet och konstruerade en fontanell kan man väl säga.

    Vad hade ert barn blivit opererad för?

    Vår son opererades i mars 2009 då han precis skulle fylla 6 månader. Nu är han snart 1½ och hans huvudform är mycket finare nu.

    Mvh Pia

  2. diana Says:

    Nu har jag lagt ut en ny tävling på bloggen där du kan vinna en valfri söt snuttefilt. Kolla gärna in! =) Har precis presenterat vinnarna i mina andra tre tävlingar också. Kram kram, Diana

  3. undermolnen Says:

    Vad duktig hon är som utmanade sin rädsla! Jag kan så väl förstå henne, jag är livrädd för vatten och tycker att det är fruktansvärt obehagligt att inte bottna.
    Bra med lite aktivitetstips, vi har aldrig heller bowlat hela familjen trots att vi har bra banor i närheten.
    Kram.

  4. Popprinsessan Says:

    Vad skönt att det gick bra i simhallen!
    Här har de senaste nätterna varit ganska lugna, skönt!

    Vad mycket rolig shopping du har hittat🙂

    Jag har inte sett Lets Dance ännu, men hoppas kunna få till det på fredag! Tycker att det är så roligt att höra musiken, då musikerna är grymma! Förutom att det är kul att se dansarna alltså😉

  5. FLOOSAN-LIVET SOM MAMMA Says:

    Det tycker jag att du ska göra, jätte bra film. Att Joel är med i filmen gör ju inte filmen sämre direkt haha hunk ooooja

Kommentera

