Den supersnälla silvermamman & ett boktips

Ja det är MIN mamma det! Hon har i ett par år gått på silversmides-kurs. Hon är så duktig och kreativ och designar smycken själv. Nu skall en del av dem, och alster från andra på den kursverksamhet hon går på, ställas ut på Stadsbiblioteket här i Göteborg.  Det är vernissage imorgon, men ni får en förhandskoll här. Misstänker att alla inte har vägarna förbi Götet heller😉

Min mamma följde f.ö min blogg dagligen i början men numera har hon deklarerat att hon tycker att man kan prata och hålla kontakt på riktigt istället och det kan jag kanske hålla med om ;-)  Klippte ut denna ur GP härom veckan…kul men lite tragikomisk liksom….

 Ikväll har jag tittat på Antikrundan som jag följt i alla år. Jag tycker det är jätteroligt med antikviteter och konst. Kankse det jag skall satsa på nu när jag känner att jag kanske borde prova något nytt såhär när jag börjar närma mig 40 år lite smått (”bara” 1 år & 5 månader kvar)? Intressant är det i alla fall och det är imponerande vilken kunskap experterna sitter inne med och det de inte vet tar de redan på via internet eller sina ”biblar” i de olika expertområdena.

Nu skall jag ta ett varmt bad och läsa ut min bok som jag läser just nu. Det är den gripande historien om Magdalena Graafs hemska förhållande hon hade med sin första sons pappa. Boken gavs ut för flera år sedan men det är först nu jag lånade den på biblioteket och den är mycket bättre än jag trodde. Det konstiga är att även en annan bloggerska jag följer läste just denna boken nyligen också. Båda lika sena med att läsa den mao🙂 Den är i alla fall definitivt läsvärd. Bokens titel säger mycket. Man fick helt klart en ny bild av den kvinnan efter att ha läst den…

Imorgon är det fredag🙂 Ha det!

3 svar to “Den supersnälla silvermamman & ett boktips”

  1. magdalena Says:

    Åhhh, hälsa finaste mamman och gratta till utställningen! Stor stor kram till er alla.

    PS. Påminn Mats om att han jättegärna får komma över och dricka maltwhisky med Pedda nån kväll😉 DS.

  2. Kickan Says:

    Såå fina saker din mamma gjort ! Kul !
    Har fixat en del inställningar nu så nu borde det dyka upp på bloglovin när jag uppdaterar !?
    ha en riktigt trevlig helg !!

  3. undermolnen Says:

    Vilka fina alster din mamma gjort, jättefint!
    Boken är verkligen hemsk. Jag sträckläste den för ett tag sen (var också sen i starten där) och led med henne och alla andra kvinnor som delar det ödet.
    Kram

Kommentera

