Ny vecka och den började med ONT

Helgen gick fort med simskola, fotbollskul, 2 barnkalas och 1 middag borta.  Dottern klarade simskolan jättebra tack vare att vi var på simhallen helgen innan och tränade att våga simma på djupt vatten. Hon simmade utan att tveka 25 meter. Sonen älskade sin fotbollskuls-premiär. Han vill defintivt gå dit igen så från och med nu så får vi stå ut med detta som är på söndagmornar klockan 9..ingen kul tid. I lördags var stora E på Lekstan på kalas och lilla E på spökkalas och igårkväll fick vi trevlig middag hos min syrra.

Dottern har just visat alla att hon kunde simma. Typ simprov. Resten av lektionen fick hon kolla när alla andra simmade, en och en. Lite halvsegt och oj vad hon frös. Innan jag hämtade hennes handduk såg hon så här ynklig, liten och ensam ut..

Såhär såg hon ut inför kalaset, med sina nya löshårs discoflätor från Lindex🙂

I morse så började jag dagen, kl 7, med att välta ner en full kylarvätskeflaska som stod på byrån i hallen rakt ner på min fot. Den väger väl sisådär 1 kilo och från mer än en meters höjd så kan jag tala om att det gjorde helvetiskt ont. Jag höll på att svimma men såhär i efterhand är jag tacksam att den hamnade 1 cm ovanför en tå och inte PÅ tån för då hade den definitivt krossats/brutits. Som det är nu så har jag bara en svullnad och blåmärke samt väldigt ont. Hoppas att inget är brutet eller krossat innuti foten…

På lunchen var jag hos optikern för synundersökning.  Jag har länge beställt mina linser på nätet och då använt samma styrkor som senaste 5 åren. Jag trodde helt klart att något skulle ha hänt med synen under dessa åroch har länge känt att jag borde kolla upp det. Man skall ju egentligen gå en gång per år men det har inte blivit av, jag är för snål med sådana saker som är tråkiga😉 I alla fall så hade jag exakt samma styrkor fortfarande så ingen försämring och det kändes bra och förvånande.

Nu skall jag halta ner och hämta sonen. Sedan skall jag laga kyckling & currygryta med ris.

Har ni lika fint vinterväder som oss i Göteborg? Kallt men soligt. Jag vill helst att våren kommer snart och då jättesnabbt så att slask och gråperioden hoppas över….dream on liksom…vi skall väl plågas i cirka 2 månader till innan vårtecknen kommer😦

Önskar er en fortsatt bra dag!

6 svar to “Ny vecka och den började med ONT”

  1. undermolnen Says:

    Aj, fy vad ont! Hoppas det är bättre nu, annars får du nog söka för det så de får röntga foten!
    Längtar också efter att gråperioden är över, det ska bli sååå skönt!
    Kram

  2. Popprinsessan Says:

    Aj, aj, aj… hoppas verkligen att det känns bättre idag, fast jag gissar att risken är större att det känns värre idag…

    Jag tycker faktiskt att vi har sluppit ganska mycket av det här slasket än så länge i år. Det har varit otroligt vitt för att vara vinter i Skåne och kylan gör att vi slipper slasket. Vilket är tur, för annars MÅSTE jag klpa nya skor pronto!🙂 Hade så klart varit roligare att få köpa vårskor🙂

    Kram

  3. Diana ♥ Says:

    Har nu tävling om valfria barnkläder i bloggen, delta gärna! =) Kram

  4. charmkatti Says:

    Aj fy, hoppas verkligen att foten är hel inunder skinnet.
    Jag tyckte jag märkte en liten ljusförändring i morse, det kändes liiiite ljusare ute!
    Hurra!!

    Kram
    Katti

  5. Kickan Says:

    Ajajajaja det gör såååå himla ont att få nåt sånt på foten !! Jag hoppas också på en snabb ankomst av våren så man slipper gråslask perioden .

  6. diana Says:

    Kul med era gissningar! =) Ska snart avslöja…

Kommentera

