Kan vi komma undan? och garderobsplanering

I tisdags kväll började mannen väldigt plötsligt må illa efter middagen, han mådde illa 3 gånger fram till midnatt men sedan inget mer. Igår jobbade han hemma, han i köket och jag i vardagsrummet, där jag alltid sitter. Han mådde bra igen men hade en fruktansvärd huvudvärk som gick över först frammåt kvällen. Idag har han åkt till Stockholm på jobb och mådde helt vanligt igen. Frågan är om detta var vinterkräkan i en expressvariant? (Eller var det bara att han åt en groteskt stor mängd gröna ärtor, påhejad av barnen, då jag hade kokat alldeles för många?😉 )

Ingen annan i familjen mår dåligt ännu. På lillemans föskola kräks barnen till höger och vänster så om vi klarar oss undan så vore det nästan otroligt. I stora E´s klass har några varit magsjuka senaste veckorna men hon har hitills klarat sig. Vi får väl se vad som händer. Vi kan ju ha tur…som vi haft de senaste två åren då vi lyckats slippa magsjukor. Jag har emetofobi och fullkomligt vägrar  att kräkas så för mig blir eventuella magsjukor extra jobbiga. Andra får gärna kräkas, men INTE jag😉 Jag har sovit på soffan de senaste 2 nätterna för att eventuellt lyckas komma undan och desinfekterar hemmet och familjens händer frenetiskt OCH sväljer mängder med hela vitpepparkorn per dag också..

STOPP, alla magåkommor, kom inte hem till oss tack!!!

När jag inte oroar mig för ovan saker så fascineras jag utav snömängden utanför fönstret. Jag kan inte minnas när jag senast såg så mycket snö i Göteborg? Barnen har gjort en egen liten backe på altanen som de åker stjärtlapp i och jag matar de stackars fåglarna därute dagligen. Vi har ett gäng om ca 6 koltrastar samt en rödhake som har bestämt att vår altan är deras tillhåll. Hoppas ni matar fåglarna också? De kan inte ha det lätt alls nu😦 Jag avundas dem inte.

När vi var på Ikea förra veckan kollade vi på garderober. Förvaring behöver man alltid mer av och när jag läste en inredningstidning för ett par veckor sedan så såg jag en bild på en garderobsvariant som jag bestämde mig för att ”kopiera in” i vårt sovrum (hade tänkt scanna in den bilden och visa men den är för skrynklig efter att ha legat i handväskan ett bra tag…). Istället för 2 stora byråer, en urful dubbelgarderob och våra nattygsbord så skall vi ha garderoberna runt sängen, samma princip som någon gjort på bilden här..

..men med varsin dubbelgarderob på sidorna (troligen i björkfanér) och ett överskåp som ”ligger ner” så det hamnar högre upp. På Ikea föreslog det att man använder köksskåpsstommar som man skruvar upp vågrätt istället för lodrätt. Vi vill inte ha överskåpen så nära huvudänden på sängen som de har på bilden. Skulle även vilja sätta in spottar i överskåpet.

Istället för  nattygsbord så byter vi ut den översta lådan mot ett öppet hyllplan så att man förvara vattenglas, böcker och väckarklocka där.

För tillfället har vi en säng med gavlar men dem skall vi ta bort så vi bara har resårmadrasserna med ben på. Det kostar en hel del men garderober, mycket mer än jag trodde, så vi får se när hela detta blir realitet, men innan året är slut skall det säkert vara klart.  Både M och jag längtar efter att få mer, bättre & dessutom snyggare förvaring för våra kläder🙂

M har för övrigt blivit galen. På ett bra sätt. Han läser inte min blogg så jätteofta men härom morgonen så sa han att han läst ikapp sig och att han fixat en sak som jag ville ha. Jag blev väldigt frågande och då avslöjar han att han hastigt och lustigt beställt 4 saker jag tipsade om här  från Ellos. Så nu får stora E allt det där (men hon får dem i maj när hon fyller år). Det enda problemet, ett I-lands sådant, är att lampan, som verkligen är jättefin, den tipsade jag om bara för att den var fin, inte för att jag ville byta ut den hon redan har i sitt rum😦 så nu undrar jag vad jag skall göra med den? Vi får väl ha den ena som sommarlampa & den andra som vinterlampa. Hon kan ju inte ha två taklampor och jag gillar bägge två jättemycket. Tavlan från Isa Form, i samma inlägg jag gjorde, skall vi nog också beställa, i så fall en till vardera barn. De är så fina.

Nu när jag har märkt att det där kan funka (utan att jag ens hade en tanke på att M skulle köpa det jag skrev om), så kan jag ju chansa och lägga in min drömlampa här kanske? Vem vet, den kanske dyker upp här hemma plötsligt då?😉

Lampan kommer från Kartell och är inte alls billig dessvärre men SÅ snygg..

…Kartell har även denna fina lampa (som jag visat här på bloggen innan), FL/Y, som jag skulle vilja ha över köksbordet.

Tänk att det är torsdag idag igen?! Veckorna flyger fram och jag tycker att det är torsdag jämt, vilket ju är jättebra då det betyder helg snart. Denna helgen blir nog lugn. Inga planer förutom barnens simning och fotboll.

Ha en fortsatt trevlig dag & ta det lugnt i halkan🙂 !!

6 svar to “Kan vi komma undan? och garderobsplanering”

  1. charmkatti Says:

    Att ha skåp så där runt sängen känner jag igen. Jag vet några som har det🙂 Vi byggde det av ikeas kökskåp. Vi har ju inte så stort i sovrummet så då var det bättre med köksskåpen, man har mer att välja på då.

    Här hemma var det bara Loppan som blev magsjuk, peppar, peppar, vi får väl se vad som händer med resten. Men än verkar det lugnt!

  2. ia Says:

    Vad härlig med inredningsplaner. Jag skulle oxå vilja ändra om både i sovrummet & i barnens rum men vi ligger på torka här för vi har kanske hittat HUSET! Ska på visning nu på söndag & vi har fått klart från banktanten så nu är det bara att hoppas på att det är så fint som vi tror & att det inte stiger för mycket i pris! Håll tummarna för oss🙂
    Hoppas att ni slipper magsjukan som härjar runt överallt.
    Själv skulle jag väl behöva en rejäl sådan så jag gick ner några kilon men det är lite sund om resten av familjen skulle drabbas.
    Vi får se till att träffas snart…
    kramar

  3. Diana ♥ Says:

    Ja, vi hoppas på en liten alla hjärtansdag tjej! ;0) Har precis lagt ut en ny tävling där du kan vinna ett presentkort för 300 kr hos Hippa hem som säljer smycken, barnsaker, inredning m.m. Delta gärna! =) Hoppas allt är bra i snövädret! Kram kram, Diana

  4. Popprinsessan Says:

    Oj, den där bloggtorkan gjorde visst susen – för här var det ett låångt inlägg🙂

    Jag tänker också på den förhatliga kräksjukan 100 gånger om dagen och är hela tiden beredd att man ska ringa från dagis. Peppar, peppar har ingen av barnen på L:s avdelning insjuknat ännu..

    Vi håller på att skissa på renovering av hela ovanvåningen och offerter väntas från snickare. Hoppas att vi kan sätta igång så fort som möjligt, samtidigt är jag lite nervös med tanke på att vi kommer att ha snickare här i tyo 2 månader..

    Jag håller tummarna att ni klarar er från kräk…
    Kram!

  5. Kickan Says:

    Här är en till som har samma fobi och så fort nån kräks runt om oss så är det också vitpepparkorn , handsprit och allehanda förebyggande åtgärder !
    HATAR kräksjukan -hellre förkylning och feber 10 ggr än kräksjukan !
    Förresten har du fått lösenordet till min blogg ??

  6. caroline Says:

    Här har du en till som lider av denna jobbiga fobi, den begränsar mig verkligen under vinterhalvåret

Kommentera

