Whisky och lugn helg med bl.a Melodifestival

Ja det lät väl som ett trevligt upplägg?

Nej, för mig lät bara det där med Melodifestival bra. Jag avskyr whisky, jag kan bara inte få mig själv att gilla det. Mina föräldrar och även min sambo älskar det, likaså väldigt många andra i min omgivning. De hävdar att man kan/skall lära sig gilla whisky men jag ser ingen som helst anledning till att göra det?! Enda gången jag dricker det är just när magsjukorna kommer för nära, som komplement till vitpepparkornen. Då tar jag ett snapsglas och halsar i mig en stund innan jag skall lägga mig. Tog ett sådant glas igår. Tydligen tog jag av en av M´s tjusigaste whiskey´s konstaterade han lite surt (när han kom hem från Stockholm 1 1/2 timme försenad, jäkla tåg!!). Det är så otroligt starkt och äckligt så jag får raskt vräka i mig något sött direkt efteråt för att inte kräkas med en gång, igår blev det ett par Mariekex och sedan tandborstning. Cirka 10 minuter efter att jag druckit whisky så börjar jag alltid floppsvettas hysteriskt. Jag förstår absolut tanken att ha med sig whisky eller dylikt i en fickplunta om man skall ut i pulkabacken eller skidspåret. Man blir VERKLIGEN varm. Kan se lite illa ut när man skall pulka med barnen bara😉 Hoppas i alla fall att det inte bara är en myt att de även dödar eventuella otrevliga bakterier i mage & tarmar…

********************************

Barn är för roliga ibland. Varje morgon då jag lämnar lilla E på förskolan vid åttatiden så brukar det komma ett par andra barn samtidigt. Det brukar bildas en liten kö av barn som skall in, en efter en, för alla skall ABSOLUT trycka koden själva. Det går inte alls bra att en trycker och de andra hänger på in samtidigt. Det är lite komiskt faktiskt. Verkar extra viktigt bland 4 åringarna sådant här. Får man inte trycka själv så ylas eller vrålas det. Små saker kan bli katastrof. Vi föräldrar står där snällt och väntar, man vågar inte annat😉

*********************************

Ikväll skall lilla E följa med hem till en kompis. Något han nyligen börjat med och han är så stolt och glad varje gång. Att det inte längre bara är storasyster som går hem till/tar hem kompisar för lek och översovningar.

 Let´s Dance skall vi så klart titta på och IMORGON, ja då börjar det…

..årets Melodifestivalomgång !! Det skall bli riktigt kul att se, mycket intressanta programledarval tycker jag och dottern är minst lika glad i detta som jag. Förra året var hon och jag på deltävlingen på Scandinavium här i Göteborg. Det var jättekul och hon pratar om det fortfarande. Ikväll så är det följande artister: Jessica Andersson, Linda Pritchard, Jenny Silver, Salem Al Fakir, Anders Ekborg, Frispråkarn, Ola och Pain Of Salvation.  En del vet jag inte vilka de är och ingen är någon jättefavorit såhär innan, men de kan säkert bli🙂 Förra året så var dotterns favoriter Scotts och Amy Diamond och min var Sarah Dawn Finer.

Dax att jobba lite seriöst här nu. 

♥Trevlig helg på er. Vi hörs!♥

7 svar to “Whisky och lugn helg med bl.a Melodifestival”

  1. FLOOSAN Says:

    Känner mig helt desperat vill verkligen inte ha magsjuka jag testar vad som helst haha.

    Åh har du, de är så otroligt söta blomlådorna. Jag blev såld på dem skulle vilja ha dem i moas rum. Kanon pris dessutom.

    Trevlig helg! kram

  2. Lolo Says:

    Kollade din blogg och bara undrar varför i någons namn du äter vitpepparkorn??? Får du inte magsår/och/eller ont i magen?
    Tänk att det finns folk som INTE gillar wisky – i släkten…
    Kram
    Moster

  3. Kickan Says:

    Ja här är en till som inte gillar whiskey -blääää!
    Trevlig helg !

  4. undermolnen Says:

    BLÄ, för whiskey! Jag dricker det inte ens för pengar;)
    Mitt ex ville att jag skulle lära mig dricka det och trugade med whiskey&cola. Varför liksom? När man kan dricka annat. Söta drinkar eller vin?
    Fast jag förstår verkligen vad du menar, jag trycker också vitpepparkorn såhär års.
    Ska också kolla schlagern, fast jag väntar nog tills Darin kör=D

  5. Somris Says:

    Längtar också tills imorgon och melodifestivalen!!
    Så sprit ska vara bra mot magsjuka, har jag aldrig hört. Varför?
    KRAAMIS

  6. Popprinsessan Says:

    Gillar inte heller whisky, fast jag skulle faktiskt vilja gilla det🙂 Tycker att det känns lagom avslappnat så där att glida fram till en bar och beställa en. Fast jag glider aldrig fram till någon bar, så det är kanske lite onödigt att lära sig😉

  7. diana Says:

    Låter som ett väldigt trevligt upplägg!🙂 Jag la precis ut en tävling om ett presentkort hos Liten Correlin, tror att du skulle gilla det!🙂 Hoppas du får en underbar helg! Kram kram, Diana

Kommentera

