En favoritlåt och skidåkning

Fullkomligt älskar denna sången och videon är UNDERBAR (plats? Lysekil tror jag). Jag säger bara svensk sommar *Gud vad jag längtar!!!!*

M´s bror med sin mycket trevliga fru och deras dotter var här igår och kollade Melodifestivalen och svullade i grönsaker och dipp, chips och godis ihop med oss. Mycket trevligt och vi tänkte göra det till en vana varje Melodifestival-lördag framöver😉 Nästa vecka intar vi nog deras hem🙂 Vi var relativt överens om 3 favoriter; Ola, Salem al Fakir och min dotters favorit var Linda Pritchard men den gick ju inte vidare.

Idag är dottern och mannen iväg till den enda lilla skidbacken som finns i Göteborg, nämligen Brudaremossen vid Delsjön. Stora E har aldrig provat skidor förut, om man inte räknar den lilla lilla backen de har på jul på Liseberg..så hon var SÅ uppspelt över att äntligen få testa. Skall bli kul när de kommer hem att se hur det gått. M skulle filma lite. Hon brukar ha löjligt lätt för att lära sig sådana saker så det har säkert gått jättebra. Cykla utan stödjul tog väl en halvtimme att lära sig, skridskor kunde hon liksom på en gång, saker som alfabetet och att simma lärde hon sig i stort sett själv mm mm.  Vill hon något riktigt mycket, ja då kan hon det helt enkelt på ren viljekraft🙂 En mycket bra egenskap.

Jag och lilla E har varit på biblioteket med ett lass böcker som skulle tillbaks och sedan åket vi pulka vid Näckrosdammen. Ett toppställe alldeles nära oss. Nu är jag helt slut och skall sätta mig och pussla mitt nya 1000-bitars pussel. Jag köpte ett nytt pussel igår och risken är nu stor att jag kommer hamna i en ny pusselpsykos, så som jag skrev för ett par månader sedan🙂 Kan bara inte sluta när jag väl börjat, liiite jobbigt.

Ha en skön söndag!!

Kommentera

