Skidbilder och brödtips

Det är lite svårt att tro att detta är i Göteborg, ser mer ut som fjällen. Premiären på skidor gick bra för dottern även om hon kanske inte svängde så himla mycket😉

Frukosten här hemma är ofta ett stort stressmoment för mig på vardagar. Man har ont om tid och det är ingen bra kombination ihop med att barnen, då stora E framför allt, äter otroligt långsamt. Har försökt börja tidigare, låtit henne titta på TV samtidigt, inte låtit henne göra det. Jo allt, men INGET hjälper. Jag får tjata och nästan mata henne varje vardagsmorgon (hon är snart 8 år). Jag är glad de morgnar som vi lyckas hinna med en tandborstning och hårborstning innan hon skall iväg. Så blir det dessvärre långt ifrån alla morgnar :-(  Vi försöker variera frukosten så att den skall bli roligare och köpa precis det bröd och pålägg hon vill men det hjälper inte heller så mycket. Nu har jag i alla fall hittat ett nytt  bröd (för oss) som alla tycker om🙂 och det är guld värt. Att det är både gott och osötat är ett plus. Är lite trött på Äntligenbröd, Lingongrova, Polarkakor och tunnbröd (som annars är storfavorit här men hur nyttigt är det?).

Här ser ni brödet, ett osötat morotsbröd. Testa det om ni hittar det! Vi har det i vår Willy´s-butik.

Nej nu skall jag fortsätta titta på Familjen Annorlunda (och sedan Spårlöst). Mina morgnar lär inte vara ett uns stressiga om man jämför med dessa familjers som har mellan 7-10 barn. Hur mäktar det med?!?

God kväll på er!!

5 svar to “Skidbilder och brödtips”

  1. FLOOSAN Says:

    åh va mysigt det såg ut, verkligen som ni var upp i fjällen nånstans

  2. jezza Says:

    hej gumman!

    Åh vilka härliga skidbilder.
    Det är ändå ganska härligt med vintern som sprider sig över hela Sverige i år, precis som när man var liten!!

    Hu ja, det är inte lätt med dessa frukostar.Min lille är likadan, så seg så seg med maten på morgonen, sen vill man ju att de ska ha ngt i magen oxå…svårt är det!!

    Miljoner tack för alla dina goa kommentarer hos mig, de värmer massor ska du veta!!!
    Den 23:

  3. jezza Says:

    Oj nu skickade jag av nån anledning innan jag var klar😉
    Den 23:e är onsdagen innan midsommar, jag hoppas innerligt vi får biljetter på fredag!!

    Hoppas vi kanske kan få till en fika senare under sommaren, är garanterat uppe minst en gång till efter det!!!

    Sköt om dig!!!

    kramar!
    //Jessica

  4. Kickan Says:

    Ja här har jag också en snart 8-åring som är sååååå långsam så det inte är klokt med sin frukost !! Tjat tjat och tjat och allt vad det nu är man prövar på. Än så länge inga problem med den minsta men kanske kommer det där med ?
    Här snöar det för fullt och skulle tydligen göra så ända fram till söndag…suck…ska jobba inatt och imorgon så vi får väl se hur det går att komma till jobbet nu.
    Kram !

  5. undermolnen Says:

    Oj, jag trodde först att ni var på skidsemester! Det är verkligen helt otroligt hur mycket vinter vi fick i år=)
    Det där med frukosten är ett stressmoment även här. Lilla M äter extremt långsamt och bråkar om allt. A vill inte äta ngt och jag får vända ut och in på mig själv för att hitta ngt hon vill äta öht.
    Jag har provat det där brödet, supergott med skinka och bladspenat=)
    Kram.

Kommentera

