Alla hjärtans dag

…skall ju vara en trevlig dag men den började inte bra alls för mig…i alla fall inte början.

Jag skulle ha sovmorgon och M skulle gå med lilla E till hans fotbollskul. Istället vaknar jag av ett brak från lilla E´s rum. Rusar upp och då har M hunnit före. Han står då och håller lilla E´s stora och höga byrå som håller på att ramla. E gråter & skakar hysteriskt. Det visar sig att lilla E, som nu är 4,5 år och jag trodde han var klokare än såhär, försökt nå ett par byxor i låda 4 och istället för att hämta en pall eller oss när han inte nådde så  drog han ut nedre lådan och ställde sig tydligen på framkanten av den lådan för att nå. Hela byrån tippade och det hade kunnat gått riktigt, RIKTIGT illa.Den är stor och den är tung och den har många relativt tunga saker ovanpå. På något mirakulöst sätt så höll sig sonen stående, när M rusade in så stod han, vår pyttelilla son, och höll emot hela den jättetunga byrån. Hade han fått den över sig eller fått någon av de tunga grejerna på byrån i huvudet när de rasade ner så hade han blivit illa skadad.

Längre än så vågar jag inte tänka för nu gick det ju bra. Han hade änglavakt men mer chockad pojke får man leta efter. Han darrade som ett asplöv en halvtimme efter, lilla älskade gubben. Jag blev både arg på honom och vettskrämd vid tanken vad som kunde hänt och M, ja han blev arg, jättearg för att lilla E gjort något så dumt. Och jag blev jättearg på M som inte ville trösta E och bara ville skälla. Så inte nog med olyckan utan så började jag och M bråka inför barnen med. Ja ni förstår att min dag började mindre bra?  FY säger jag bara.

Sedan dess har vi städat utan att prata med varandra, ätit lunch utan att prata med varandra och stämningen är väl sisådär här hemma. M är SÅ långsint medans jag glömmer ett gräl efter bara en liten stund. Jag bjöd iaf på rosa prinsesstårta efter lunchen så som jag hade planerat.

Ikväll skall stora E sova över hos en kompis och dennes storebror älskar lilla E så de sa att lilla E kan vara där ett par timmar ikväll också och leka så vi är barnfria för en gång skull och hade tänkt köra en klassiker med att gå till Gothia och äta deras underbara räksmörgås och ta en öl, eller gå till någon annan restaurang, men skall M sura såhär så lär det inte bli av. Trist, men min förhoppning är att han skärper sig och slutar uppföra sig som en trulig tonåring…den som lever får se. Övervägande känslan idag för mig är lättnad. Lättnad över att lilla E inte blev mosad av byrån. Om ni såg byrån och såg lilla E så skulle ni förstå hur illa det hade varit att hamna under den..

Jag är ganska säker på att ni har en bättre dag än jag, men kanske blir min bättre efter hand🙂

Uppdatering: jo, vi kom iväg, jag fick nästan tvinga M dock men till slut kom vi iväg till Gothia och han tinade upp liiite iaf men mest var det jag som satt och pratade med mig själv kändes det som. Tog en god sallad istället för räksmörgåsen. Efterrätt och geléhjärtan fick vi hos stora E´s kompis, hennes föräldrar är så trevliga🙂 så dagen slutade något bättre än den började.

7 svar to “Alla hjärtans dag”

  1. Magdalena Says:

    Vännen, jobbig början på dagen😦 Tack och lov att allt gick bra i alla fall så han inte skadade sig! Hoppas det är bättre nu, kram kram!

  2. Popprinsessan Says:

    Men oj, vilken tur att det gick bra med lillkillen!
    Jag bara väntar på att L ska göra något oväntat snart… man kan ju inte vara förberedd på precis allt!

    Tråkigt att ni började bråka, men jag hoppas att det känns bättre nu. Extra jobbigt när man är helt olika ”bråktyper”. Vi är också ganska olika, vilket kan förvärra situationen ibland. När jag går undan vill jag vara ifred, men om J går undan vill han att man ska komma efter..

    Hoppas som sagt att allt känns bättre nu! Lillkillen lär nog inte klättra på sin byrå igen iaf…🙂
    Kram!

  3. charmkatti Says:

    Men oj, fy vad jobbigt. Både med maken och byrån!
    Nä, hoppas verkligen ni fick en bättre start idag.
    Många kramar
    Katti

  4. Kickan Says:

    Ja fy så illa det kunde gått ! Vet själv hur man reagerar när man blir så där rädd för vad som kunnat hänt !! Jag kan också bli så där arg på barnen när dom gör nåt så dumt men sen så brukar jag be om förlåtelse och förklara att det var för att jag blev så rädd. Men trist att du och maken fick en så kass början.
    Och det där med att sitta och prata för sig själv känner jag absolut igen !!!
    Hoppas att du får en bra kommande vecka !

  5. Annika Says:

    Oj så otäckt. Vilken tur att det ändå slutade så bra! Fick mig dock en ankeställare, måste, måste, måste komma ihåg att säkra alla möblerna nu när vi flyttar om två veckor… dvs be M om att göra det innan han åker;-)

    Skönt att Du ändå fick lurat med dig Din M, ibland behöver man bara komma iväg o förlåta😀

    Vi själva åt massor av räkmackor, ja hela helgen. Var det enda på roomservice menyn som lät gott;-) Tillslut gick vi över till andra sidan gatan o köpte upp lte Subway mackor… ja Du vet när räckorna började vilja ploppa ur öronen😀

    Varma kramar!

  6. FLOOSAN Says:

    blir det inte kallt med convers nu? kanske bara jag som inbillar mig?
    håller med om att skit snyggt. vilken färg kör du med?

Kommentera

