Inte dumt med ledigt :-)

Igår åkte vi pulka och var på biblioteket.

Idag har vi varit på öppet hus på en Brandstation nära oss och när vi ändå var i det området så passade vi på att besöka en barn secondhand affär och passexpeditionen som ligger där med. Nu är pass fixade för barnen (deras första) inför sommaren och för mig då mitt går ut i maj.

Besöket på brandstationen var mycket spännande enligt lilla E och stora E tyckte också det var ok.

Barnen och en mycket sympatisk brandman 🙂

På secondhandaffären köpte jag en fleectröja till lilla E (han har dragit sönder dragkedjan i den han hade…hur dåliga är dragkedjor nu för tiden egentligen?!) och en spiderman t-shirt för 80:-  sammanlagt.

På passexpeditionen var det ingen som helst kö så det gick väldigt smidigt, det var bara att hala fram 1200:- för 3 pass och försöka se så normal ut som möjligt på fotona. Lilla E ser lite lätt kriminell ut med sitt nykorta hår och sura min, jag ser ut som jag skall börja gråta i nästa sekund och stora E blev ganska fin. Man skulle se allvarlig ut och inte le sa hon i kassan så då blev det såhär. Tack och lov att man inte visar passet så hemskt ofta 😉

Ikväll kommer M hem med semlor. Han jobbar alldeles nära Ica Maxi som fått 5 fyrar av 5 möjliga i GP på semletestet och dem ser jag fram emot att testa. Jag älskar semlor och brukar äta många per säsong men har bara klämt i mig EN än så länge i år så jag får skärpa mig med det här nu innan det blir för sent 🙂 Ikväll skall jag äta min med varm mjölk runt, så gjorde vi alltid hemma när jag var liten och det är så gott!

Här kommer även ett par bilder från i lördags då vi var hemma hos M´s bror och såg på Melodifestivalen bl.a. Det var den sämsta delfinal jag någonsin sett. Gillade ingen låt jättemycket men måste jag välja så får det bli Pauline och Andreas Jonsson…Hoppas verkligen att stratfältet på lördag är bättre, har inte kollat ännu vilka som är med då men det är iaf i Göteborg, bara 10 minuters promenad från oss. Stora E och jag var där förra året och hade jättekul men i år hann  vi inte få biljetter tyvärr.

Lilla E och farbror M

Kusiner i trappan

2 svar to “Inte dumt med ledigt :-)”

  1. Popprinsessan Says:

    Ahh, min kommentar försvann!!

    Skrev iaf något i stil med att jag ju också var i Gbg förra året, och i Malmö 😉 I har vi dock ingen möjlighet så jag får nöja mig med tv:n. Det har inte varit några höjdare ännu, men jag hoppas lite på Alcazar på lördag, och kanske Darin.

    Roligt med brandstationsbesök. L har också varit på det och hon tyckte att ambulansen var absolut roligast.

  2. Diana ♥ Says:

    åh, sugen jag blev på semlor nu! =)

Lämna en kommentar