Pyssel och shopping

Idag har vi pysslat på förmiddagen, sedan gick stora E med min mamma till Konsthallen där det var kreativ verkstad. Man fick göra sin egen skylt med ett budskap på (eller vad man ville faktiskt). De tillverkade den skylt som ni ser nedan på fotot här🙂

Det är en fördel med att bo i storstad, att det finns massa kul skollovsaktiviteter på muséer, bilbliotek mm. Imorgon skall vi först åka pulka (inte jag för jag har ischiasont nu igen😦 ) och efter lunch skall vi till konstmuséet där de har en utställning med katter som tema samt en kattverkstad. Speciellt jag och stora  älskar att pyssla. Lilla E får hänga på och gillar det mer och mer.

Sonen och jag shoppade lite mens de var i konsthallen. Han blev 4,5 år idag så då fick ha ett par hett efterlängtade målvaktshandskar av mig. Till dottern köpte jag en födelsedagspresent som jag nu lagt undan och jättefina jeans från HM. Somriga och fina (se nedan).

Dottern modellar med sin nya jeans och den fina skylten som hon och mormor fixade idag

Ett hjärtankort som jag gjort idag

Påskägg som är gamla godisägg i plast som jag sparat & så dekorerade vi dem idag.

Jag har just lagt sonen och läst en bok som vi lånade på biblioteket häromdagen, den ropade verkligen ut till oss då den kombinerar två  favoritsaker för honom, fotboll och köttbullar😉 Den var ärligt talat lite galen men rätt kul… Boken heter Köttbullematchen🙂

Nästa vecka börjat bokrean och det ser jag fram emot även om jag numera inte köper så mycket som förr. Läser mycket mindre än förr vilket är trist men några böcker måste det blir. Jag hämtade alla bokreakatalogerna idag så det skall bli min kvällslektyr från och med nu.

Imorgon är det fredag men det känns som det har varit fredag hela veckan för mig som varit ledig.

Kram!

2 svar to “Pyssel och shopping”

  1. undermolnen Says:

    Härligt med ledighet, verkar som om ni hunnit med en del!
    Önskar jag vore en pysselmamma, skulle gärna vilja pyssla men vet inte alltid vad jag ska pyssla med.
    Kram

  2. Diana ♥ Says:

    100220 hade varit ett perfekt datum, men nu har lillan bara två timmar på sig så satsat på 10100221 istället, fint det också! ;0P Håll tummen för att det kommer igång nu igen ordentligt! =) KRAM

Kommentera

