Snabb leverans, tö!!, bokrea och ny våroutfit :-)

Här är dottern med de coola skorna och sonen med den minst lika coola glass t-shirten som vi beställde från Linus & Lotta. De har otroligt snabb leverans! Just nu har de, fram till 3/3, fraktfritt (det missade jag själv med en dag…).

Här är mina bokrea-fynd. Ordboken är perfekt för lilla E som just ÄNTLIGEN har börjat intressera sig för alfabetet & att skriva lite.

Idag gav jag mig ut i vårfloden och ner till stan i hopp om att hitta lite nya kläder. Köper sorgligt lite kläder till mig själv, prioriterar inte alls mig själv utan går i samma kläder jämt känns det som. Det är mycket enklare att köpa till barnen..nu blev det i alla fall en hel vår-”outfit”. Ett par jeans från Lindex och kofta och blus från HM. Jag är supernöjd men hade även velat köpa ett par vita höga Converse för att få min ”outfit” komplett, men då de som bekant inte är helt gratis så får det vänta tills nästa månad. Det är ju inte bråttom med det för de skall användas när det är vår på riktigt och gärna torrt ute!

Det töar verkligen här. Igår var det 7 grader, idag är det 3. Is och snö rasar från taken och det känns lite lätt livsfarligt att gå nära husen. Jag,  och de flesta andra, går lååångt ut från husen för säkerhets skull. Bara på vår gård finns 5 stycken stuprör som ser ut som detta nedan. Totalt livsfarligt när denna ispelare kommer att lossna. Vår fastighetsskötare har försökt få hit någon som kan ta ner dem på ett säkert sätt men det finns inte en enda skylift eller kran att få tag på, alla är upptagna långt in i nästa vecka och då har nog detta redan lossnat. Hoppas att ingen står i vägen när det väl händer…

Ikväll blir det Melodifestival ”som vanligt” och soffmys🙂, men först skall jag laga spagetti Carbonara till älskade familjen. Dottern har en kompis här och de har byggt bo i badkaret och sitter just nu där och dricker varm O´boy efter att ha varit ute i 1 1/2 timma på altanen och hjälpt våren på traven genom att skotta & banka bort is🙂

HA EN UNDERBAR LÖRDAGSKVÄLL ALLIHOP

2 svar to “Snabb leverans, tö!!, bokrea och ny våroutfit :-)”

  1. Charmkatti Says:

    Vad mysigt det lät med koja i badkaret!
    Schyssta kläder, skulle oxå behöva förnya mig lite, men, men, det ska tydigen behövas pengar för att handla:-/

    ha det fint!

  2. jezza Says:

    Super fina kläder gumman, gillade koftan o skjortan skarpt🙂
    Vi har ju samma förkärlek till koftor du och jag tror jag minsann *ler*

    Hoppas du/ni haft en BRA helg!

    Stora kramar

Kommentera

