Hoppets månad inledd :-)

MARS

 Det ordet klingar väldigt bra i mina öron! Det blir ljusare och ljusare, det kan vädergudarna inte rå på!, och hoppet om vår ökar. Närmsta dagarna skall bli kallare, men soliga. Hur det än är så vet man att i mars då närmar man sig våren med stormsteg och innan månaden är slut så ställer vi om klockorna till sommartid.

Jag minns tydligt våren 2002 då jag var gravid med stora E. Jag slutade jobba i månadsskiftet mars/april och veckan därpå kom en vår som var helt fantastisk. Snarare så kom det sommar på en gång. Jag satt och jäste i solen varje dag i drygt en månad. Var knallbrun lagom till förlossningen. Jösses vad bra man hade det då. Inget annat barn att ta hand om, bara jag & magen, helt lediga i över en månad. Det låter som paradiset för mig i nuläget det🙂 Vi kan ju hålla tummarna för att det blir en sådan vår och sommar i år! Stora E föddes i maj och visste knappt vad strumpor var för något förrän framåt hösten😉 så bra väder var det vår/sommar 2002.

Igår var hela familjen på Vattenpalatset i Lerum.  Det är ett mycket roligt ställe (men dyrt!). Barnen är väl aningens mer entusiastiska än M och jag men vi gillar det också. Bäst är det när det är sol då man kan simma ut genom en lucka och lägga sig i utedelen av bassängen och gotta sig. Den är öppen även vintertid så vi simmade ut nu med men det gällde att inte en enda kroppsdel hamnade ovan vatten för då började man frysa direkt🙂

Dottern simmar som en fisk och hoppar hämningslöst från ”pallarna” nu. Ingen hejd på henne. Det trista för hennes del är att hon verkar ha ärvt min känslighet för klor. Hon blir så himla rödögd och det kan hålla i sig hela dagen och ibland ännu längre. Till helgen när det är simskola igen så skall jag köpa ett par riktigt bra simglasögon till henne så hon slipper plågas. Denna gången skall det INTE bli några från 10 kronorslådan på Maxi😉 , nu får vi satsa på kvalitetsgrejer.

Nu snöar det ute, det var väl kul? eller inte….fast jag är glad att det än så länge  verkar vara så turligt att den värsta & nya fruktade snöstormen passerar längre innåt landet än Göteborg, på sin väg norrut.  Föredrar helt klart ett stilla snöfall och hoppas det inte tilltar.

Hur är vädret hos er?

4 svar to “Hoppets månad inledd :-)”

  1. magdalena Says:

    Klart hon är som en fisk i vattnet, du och jag som typ BODDE på Valhallabadet🙂 Kram!!!

  2. charmkatti Says:

    Det är jäkligt svårt att hitta bra simglasögon som passar barn tycker jag. Och hittar man några är dom snordyra… men det kankse kan vara värt det om man lider av kloret. Loppan bryr sig inte och kollar hela tiden under vattnet. Jag lider lite mer, men å andra sidan så håller jag mina ögon stängda när jag är under ytan…

    Nya utemöbler låter inte fel, vi skaffade ju det förra året. I år ska jag nog satsa på en ny bänk till ” uteköket”.
    Kram!

  3. Kickan Says:

    Ja här börjar snön töa bort tack och lov och visst minns jag också våren 2002 !! Jag fick Ida i mars som sagt och det var kanon härligt väder-fin vår och fin höst.
    Hoppas att den riktiga vårvärmen kommer snart !
    Ha det gott !

  4. Teresa Says:

    Nädå! Du är inte äldre än vad du gör dig till🙂

    Tack för gratulationen!

Kommentera

