En stol i solen

Gud så härligt vinterväder vi haft i Göteborg idag och igår (men än är det alltså  inte officiellt vår enligt tidningen idag…)!! Efter min lunchpromenad satte jag ut en stol på vår altan och där i solen, i totalt lä, så var det riktigt riktigt skönt. Hade jag inte haft smink så hade jag kanske kunnat få vårens första små fräknar🙂 Längtar tills jag fått lite grundfärg, då slutar jag direkt med vinterns rouge och puder. Jag ger min hud en paus från sådant mellan april-september oftast, i alla fall till vardags. En god smörgås och en kopp te gjorde att jag fick rysningar av välbehag och rejält hopp om en varmare framtid🙂 Våren är årets bästa tid!

Vår snöhög på altanen har visserligen krympt ihop senaste veckan men det som är kvar är absolut stenhårt packat. Vill vi ha bort den så får vi ge oss ut med spett & hammare tror jag!

Barnen insisterade på att få gå ut och cykla i solen när de kom hem vid 16-tiden och det var verkligen skönt ute så länge vi höll oss i solen på gården. Stora E ser lite rolig ut på sin alldeles för liten cykel men om 2 månader så får hon en ny & fin en. Lilla E vill bara åka sparkcykel.

Jag har just tittat på Roomservice. Denna säsong tycker jag är mycket sämre än de varit innan. Jag gillar inte de nya inredningsteamet. Det var bättre men EN inredare per program. Av inredningsprogrammen som går nu gillar jag Bygglov mest, det blir nästan alltid supersnyggt när Mija släpps lös. Hoppas också på att Simon & Tomas snart är tillbaks med nya program. Inredningsprogram är mina absoluta favoriter🙂

Om en timme KANSKE min M kommer hem från Stockholm, men tågen är ju ytterst sällan i tid numera så vi får väl se. Han jobbar i Stockholm 2 dagar i veckan nu igen. När hans förra projekt som var baserat där slutade innan jul så hoppades jag på att han skulle sättas på ett projekt här i Göteborg men så blev det inte tyvärr. Minst ett halvår till så jobbar han delvis i huvudstaden😦

Nu är det dax för ett varmt bad här. Imorgon är det torsdag igen, det känns som det är det jämt…

5 svar to “En stol i solen”

  1. jezza Says:

    Hihi jag tänkte samma tanke innan idag, att det kändes som det var torsdag igår liksom🙂 Veckorna går SNABBT!

    Och visst har vädret varit helt fantastiskt *njuter*
    man börjar ana att våren finns inom räckhåll!!

    Sköt om dig vännen!!

    Stora kramar

  2. Popprinsessan Says:

    Ja, det är helt underbart att titta ut och se det fina vädret! Tyvärr är det galet kallt här så det är inte lika mysigt att faktiskt vara ute..

  3. Emmie Says:

    Åh, vilken HÄRLIG bild! Jag riktigt längtar tills man själv får njuta sådär. ♥
    Här i Stockholm började dagen bra med sol men nu snöar det för fullt igen, ugh!

    Önskar dig en fortsatt trevlig och SOLIG torsdag!

  4. FLOOSAN Says:

    Förstår vad du menar, vi har inte heller nån matta under köksbordet. Men under matsalsbordet har jag slagit på stort och lagt under en matta. Vi äter sällan där.
    Det blir ju så mysigt med matta under bordet. Men det är en chansning en utmaning hihi.

    Man kan inget annat än att njuta av vädret hoppas det håller i sig. Trevlig helg kram

  5. Tova Says:

    Hej, oh vad kul att du kikade förbi😉

    Ser att ni haft lika härligt väder som här i Sthlm, så underbart med sol! Hoppas, hoppas det håller i sig – jag är trött på vinter nu😛
    Kramar

Kommentera

