Fredagssol :-)

Lika soligt idag men det var minus 11 grader när jag vaknade, inga riktiga vårtemperaturer om man säger så😦 Om SENAST en månad vill jag se påskliljor i rabatterna, en riktig solblomma!!, de lyser upp så fint.  Skall köpa minivarianten i helgen redan att ha på köksbordet.

********************************

Willy, den charmigaste och roligaste ”farbrorn” från Let´s Dance och Bygglov var på TV4´s nyhetsmorgon i morse och han skall tydligen släppa en skiva.  Det gäller att smida medans järnet är varmt🙂 Jag tycker han är helt underbar och får moderskänslor för honom trots att han är yngre än min pappa…En annan rolig tjomme är Nyhetsmorgons vinexpert, Bengt F, jag känner mig alltid lite osäker på om han är nykter eller inte när jag ser honom men jag utgår från att de inte släpper fram en onykter person i rutan så han är nog bara småtokig på riktigt🙂

******************************

Jag vill ha en ny lampa i köket och har fallit för den här, måste bara gå och titta på den live i helgen🙂

…för övrigt måste jag ut och hitta en födelsedagspresent till min storasyster imorgon. Hon fyller år på söndag, då vi skall dit på middag. Kanske borde köpa denna fina kakform och baka en roskaka till henne? Silikonformar är så bra. Jag har en hjärtformad och en nalleformad redan.

Hoppas ni alla har en riktigt trevlig fredag och en fin helg!

4 svar to “Fredagssol :-)”

  1. Popprinsessan Says:

    Nej, nej, nej inte Willy! Där går våra åsikter isär. Jag tycker att det är urtrist att han är kvar i Let´s dance fortfarande. Håller tummarna att han åker ikväll..

  2. undermolnen Says:

    Vilken fin bakform, det tycker jag absolut att du ska göra!
    Har precis upptäckt hur bra de är, och har bara muffinsformar med hjärtan än så länge.
    Tycker också att det måste bli vår snart, längtar efter lukten av asfalt på våren och synen av blommor i rabatterna. Grus åt folket!
    Kram

  3. Tova Says:

    Vilka härliga bakformar! Alltid kul att variera med nåt nytt…
    Mysig blogg btw, ha en fin helg!

  4. Kickan Says:

    illar bakformen skarpt ! Och jag lääääängtar också efter våren nu -men vi har hur mycket snö som helst kvar här…suck…

Kommentera

