Helgen som gick, utvecklingssamtal och toffsar

Tiden rinner iväg här och det blev långt mellan inläggen nu.  Jag får sammanfatta dagarna lite raskt här för den som är intresserad😉

Fredag :     Var dagen då jag inte längre röstade på Willy i Let´s Dance men han blev kvar ändå. Jag såg nog ut som en fågelholk i ansiktet när Stefan Sauk åkte ut. Det var inte alls rättvist och även om jag älskar Willy så tyckte jag att han hade gjort sitt just i Let´s Dance nu i alla fall.

Lördag: Då var det dax att se ut som en fågelholk igen på kvällskvisten. I Melodifestivalen så höll jag på Neo, Pauline och Alcazar. INGEN av dem gick chockartat nog vidare. Sur Louise (& dotter) blev följden.

Söndag: Var ute i solen massor med barnen. Cyklade, spelade fotboll mm. Det var underbart väder i sol & lä ! Sedan middag hos min storasyster som fyllde år. Mycket trevligt.

Måndag = tråkdag, men med kul TV-underhållning. Jag kollade på Hollywoodfruar. Det är sannerligen fascinerande att se dessa lyxbrudar. Maria är underbar i all sin naiva och avslappnade personlighet. Hennes toffs-mani är riktigt charmerande. Päivi tyckte jag var helt förskräcklig på alla sätt. Opererad så att hon såg hemsk ut och ett beteende som hörde hemma mer hos en 14-åring än en 54-åring. Lena är väldigt vacker och verkar aningen mer naturlig och lite lugnare än sin väninna (Päivi). Anna Anka är som hon är: ren och skär underhållning och med ett fortsatt spel för galleriet (slår vad om att hon är ganska normal och trevlig EGENTLIGEN).

Idag: I morse var vi på utvecklingssamtal på sonens förskola. Det kändes bra att äntligen få detta samtal. Sonen är inget 100%-igt dagisbarn som dottern alltid var. Med det menar jag att han aldrig älskat att gå dit, han har haft lite svårt att accepteras fullt ut av de jämngamla killarna då han är så lugn & försiktig och han är och har alltid varit väldigt passiv lekmässigt. Glädjande nog tyckte pedagogerna att det hela blivit mycket bättre nu. Han leker med flera av killarna regelbundet och tar till och med egna initiativ till lekar ibland. När han är där så känns han trygg, glad och tillfreds säger de. Även de dagar då han sagt att han inte vill gå dit. Det gör ont i hjärtat att han inte vill men nu försäkrade de mig om att han verkar trivas när han är på plats i alla fall. Han har alltså tuffat till sig och tar lite mer plats än innan. Han är väldigt mån om att verka tuffare än han är  nu (känns det som) och vill göra de andra killarna till lags vilket oroar mig lite då han säkert skulle klippa av någon håret eller göra andra dumma bus om någon av de tuffa killarna bad honom…

Nu kommer solen fram här ser jag. Härligt, för dottern är på friluftsdag i Skatås med bl.a grillning med sin klass idag. Helt ok väder för det.

Jag hoppas att ni har en trevlig tisdag. Nu måste jag jobba på!

4 svar to “Helgen som gick, utvecklingssamtal och toffsar”

  1. undermolnen Says:

    Tack för pepp på min blogg! Today´s the day!
    Vad skönt att det ordnat upp sig på dagis, det är ju så jobbigt då det itne riktigt funkar. Väldigt oroande för oss föräldrar.
    Nu blir det vår! Kramar!

  2. FLOOSAN Says:

    Jag håller med dig ska bli väldigt praktiskt att ha dem på samma ställe igen och slippa flänga fram och tillbaks. Dock känns det konstigt då dagis vart vårt andra hem i nästan 7 år. Moa börjar också två till hösten. Hör du tvåan? hur gick tiden så snabbt för våra töser? =)

    Här har en av fotbollskolan gjort en rolig grej innan klassfotbollen startar och anordnar fotbolls lek för de yngre genom att kalla det engelska ligan där de får prova på fotbollen och träna

  3. Kickan Says:

    Tack för tipset om All about eys -måste ta och köpa hem det känner jag , måga som tipsat om det nu ju ! Vart köper du det ? Åhlens , Kicks eller i nån speciell affär ??
    Ja det där att inte ha ett typiskt dagisbarn känner jag igen…min yngsta är rätt nöjd med att bara vara där de två dagar som hon behöver vara där.
    Och här var en till som såg ut som en holk både med lets dance och melo difestivalen för jag höll på samma som du och begriper inte hur svenska folket röstar ibland !
    Ha det gott !

  4. Popprinsessan Says:

    Tycker att det verkar som om ganska många gör färre blogginlägg just nu, inklusive mig själv🙂

    Ni verkar ha haft en skön helg iaf🙂 Och vad skönt att lillkillen verkar trivas bättre på dagis.

    Det ska bli spännande på lördag i finalen tycker jag – det kan ju gå hur sjutton som helst!!

Kommentera

