Fina prickar, bra leksak och skynda fynda

Jag fick helt godkänt av hudläkaren, inga födelsemärken som var farliga och hon tyckte inte att jag hade många prickar alls för min ålder. Hon bekräftade att man får fler nya födelsemärken för varje graviditet och sa också att man får flest fram till cirka 35 års ålder. Efter det så brukar man inte få lika många nya (det har med hormoner att göra delvis), så jag slipper nog att bli total prickigkorv om ett par år och det var skönt att höra.

Förra helgen hade Universeum halva priset på halva sin affär och då vi bor 5 minuter därifrån och man kan besöka deras affär utan att betala inträde så gick jag dit en sväng och hittade dessa kul ”byggsatser”. Lilla E har blivit mycket förtjust att bygga med dem och även hans storasyster och föräldrar. Stora E säger att de har sådana i lekhörnan på skolan också. Georello heter märket. Kan varmt rekommendera er dem om ni ser dem någonstans, de kanske finns på nätet men jag har aldrig sett dem i de vanliga leksaksaffärerna.

Igår var det VIP-dag på KappAhl så jag var där en snabbis och köpte 2 nya byxor till sonen och en blus till dottern som hon sagt tidigare att hon skulle vilja ha. Lilla E´s ben måste ha växt senaste tiden så nya byxor behövdes verkligen. Jag hade 30% på hela köpet vilket aldrig är dumt🙂

Stora E med ny blus, ganska nya jeans och de prickiga basketkängorna vi köpte för ett tag sedan som hon längtar ihjäl sig efter att få använda (snälla RIKTIGA vår kom nu!!)

Lilla E gillar jeans men då helst denna typ med mjuk midja

Nu tittar solen fram här🙂, dottern är hemma och gör mig sällskap och vi har lovat hämta lilla E efter lunch. Skönt att det faktiskt funkar att jobba hemma och ha barnen hemma samtidigt de gånger det behövs!

Imorgon blir det simskola för dottern och lilla E skall på piratkalas. Han kommer tyvärr bara kunna vara där en timme då vi skall vidare ut till Lerum på 6 årskalas för barnens kusin och direkt därifrån skall vi hem till våra bästa vänner och äta middag och se på Melodifestivalen. Det blir mao en mycket aktiv lördag. Söndag är och får förbli oplanerad förutom fotbollskul för lilla E som vanligt.

Ni får ha en underbar helg. Det skall bli sol både lördag och söndag.

DAGENS HETA TIPS: ELLOS HAR JUST NU 50% PÅ EN VARA MED RABATTKOD 215833. JAG BESTÄLLDE JUST ETT PAR VITA CONVERSE FÖR 350:- !!!

2 svar to “Fina prickar, bra leksak och skynda fynda”

  1. FLOOSAN Says:

    haha det verkar spritt sig jag läste också på en blogg som tipsade om rabattkod.
    Jag som önskat ett par nya converse. hehe to good to be true

  2. jezza Says:

    Åh tack för tipset om Ellos!
    Fick hem en katalog med en super fin klänning som Hanna önskade sig till skolavslutningen, då tror jag minsann vi ska beställa den!!!!

    Kram igen!

Kommentera

