Familjen isbrytare & stolt mamma

Igår när jag skulle hämta dottern på simskolan så sken hon som en sol och det förstod jag VERKLIGEN när jag fick reda på varför.  Jag trodde knappt det var sant när hon sa att hon hade tagit simborgarmärket (!!), men fick det bekräftat av simläraren. Helt otroligt. Från att i januari ha simmat 25 meter som mest till 200 meter, varav 50 på rygg nu i mars. Man kan lugnt säga att jag blev stolt över min envisa, envetna unge ♥♥♥

Med simborgarmäket anno 2010 (cerist & snyggt!!), fladdrande framtand (kan den aldrig lossna helt snart?) och nya Speedo-simglasögonen

Idag har det varit absolut underbar vårsol och sonen har varit borta mellan 8.30-16.00, först på fotboll och sedan hos en kompis så det var ovanligt lugnt här. Jag, M och stora E satt på altanen och drack te i solen men emellanåt så gjorde vi argsinta anfall på vår snö & ishög som vi nu var rejält trötta på att se varje dag. Såhär såg det ut i 4 steg kan man säga…

För ett par veckor sedan..(& den har varit ännu större innan det)..

Dottern in action med hammaren…

..man blev rätt trött av det & fick vila i solen ibland..

M avslutar ”jobbet”, nu är altanen helt snö och isfri = VÅR iaf hos oss🙂

Ikväll skall jag ta ett bad & läsa Mama som jag knappt hunnit öppna fast jag fick den för många dagar sedan, men nu först måste jag natta sonen.

Vi hörs!

2 svar to “Familjen isbrytare & stolt mamma”

  1. magdalena Says:

    Åh vad duktig hon är, hälsa och gratta!!!! Förresten får ni gärna komma till Sthlm och hacka bort lite snö🙂 Kram!

  2. Kickan Says:

    Haha vi gjorde samma sak igår på vår snöhög inne på terassen men som du ser i bloggen så fick vi istället ännu mer snö…bläää
    Men vilken duktig tjej du har !!! Förstår att du är jättestolt !

Kommentera

