Drömlampan, nytt sovförsök och solbrillor

M och jag har varit ihop i 15 år i år. De första 13-14 åren så var det jag som bestämde hur hemmet skulle möbleras och vad som skulle köpas. Han hade i stort sett bara intresse för det tekniska och lät mig hållas med resten. För ungefär ett och ett halvt år sedan hände något. (Jag vet inte riktigt vad?!). Han fick ett plötsligt sug efter förnyelse OCH började ta egna initiativ och till exempel föreslå nytt val av soffa. Vi har oftast varit överens tack och lov men ibland har jag haft lite svårt att acceptera att han plötsligt börjat bry sig om var saker står och när han vill byta saker som jag faktiskt tycker duger och är fina 🙂 Hans senaste dröm är en stringhylla. Jag gillar dem men tycker inte 100% att de passar in hemma hos oss  Han vill ha en i vår möblerbara hall och efter lite betänketid gick jag med på det, men med ett villkor, att vi köpte min drömlampa från Kartell

♥Bourgie heter den och jag ÄLSKAR den!!!!♥ Den är lite kitschigt fulsnygg men helt helt underbar. Jag gillar enbart denna variant av den, Chrystal, mao transparent. Den har dimmer så ljuset kan justeras riktigt mycket.

Nästa vecka kommer stringhyllan. Det blir en med svarta gavlar och vita hyllplan.

*********************

Vi har en son som är otroligt mammig och han vill sova inne hos oss varje natt. Det leder till att M väldigt ofta sover på soffan. Stora E har aldrig sovit hos oss för vi vill inte det men med lilla E har det varit hopplöst då han var så mycket sjuk sitt första år så ovanan att komma till oss startade redan då. I september förra året hade vi, som ni kanske minns, en belönings-sejour där han fick guldstjärnor dagligen och när han fått 14 stjärnor i rad (inga snedsteg godtogs utan 14 dagar i följd) och efter det fick han ett spel han hade önskat sig. Det hela gick jättebra, fortsatt bar även efter de 2 veckorna MEN sedan kom lunginflammationen i oktober…..& så var allt raskt förgäves. Nu har vi startat igen och denna gången hoppas jag innerligt att inget förstör det utan att det är för gott. Vi är inne på natt 5 nu 🙂 Håll tummarna för oss!

Stora E har designat hans belönings”tavla”

Vi har haft mycket sol det senaste så jag bjuder på 2 solglasögonbilder här. Stora E köpte sina glasögon på KappAhl´s barnavdelning för egna pengar häromdagen. De är väldigt lika mina, nästan lika stora med 😉 men med fjärilar på sidorna. Hon är min älskade lilla mini-me.

Nu väntar snart sängen och en god bok, är dödstrött.

6 svar to “Drömlampan, nytt sovförsök och solbrillor”

  1. Erika Says:

    tack för krya-på dig häslning! är bättre nu, tack o lov. Älskar kartell lampan, den står högt på min önskelista…
    hoppas ni får en fin tisdag!

  2. Charmkatti Says:

    Jäkligt cool och snygg lampa!! Me like!
    dom orangea brillorna var inte heller dumma 😉

  3. undermolnen Says:

    Åh, stringhyllor som är så fint! Märkligt att männen börjar intressera sig för sånt efter så många år, M gjorde också det.
    Som någon slags frigörelse/tonårsrevolt, haha=D
    Vad är det för bänkar som lampan står på? Jättefina!

  4. undermolnen Says:

    Förresten, vilken vårfin blogg du har nu!

  5. FLOOSAN Says:

    riktigt snygg lampa och vilka coolingar i brillor.

  6. Fru W Says:

    Den är verkligen jättesnygg den lampan. Härligt att du fick igenom din önskan.
    Kram Sofia

Kommentera

