Mousy has gone blonde

Efter en lugn helg med jättesnorig son så vart det plötsligt måndag igen. Igår började dottern klaga på lite halsont så idag fick båda barnen vara hemma för lite extra vila & kurering. De har varit jättepigga så jag ångrade mig nästan över hålla dem hemma-beslutet ett tag där. Svårt att försöka jobba samtidigt som de leker hysteriskt, alternativt bråkar, alternativt frågar mig massa olika saker…men men det gick i alla fall delvis. Båda lär kunna gå till skola/förskola imorgon, det är jag rätt säker på.

Turligt nog hade jag något jag längtat efter att se fram emot på eftermiddagen och det har jag just kommit hem ifrån, en rejäl klippning och slingning så nu är mitt vinterhemska hår fräscht igen, så otroligt härligt! Känner mig finare och piggare och bra mycket mer somrig. Mitt hår som förr i tiden var blont av sig självt är numera mörkt musfärgat och det låter inte så fint, eller hur? Jag slingar det 1-2 gånger om året och klipper det i axellängd. Mitt hår är absolut inte fint när det blir för långt, för tunt och nordiskt för det😦

En t-shirt för mig? Den är inte snygg men rätt kul🙂

Min blogglust har legat på en tråkigt låg nivå det senaste. Den kanske återkommer snart, kanske inte. Jag är  konstant trött och jag som aldrig brukar ha sömnproblem har börjat vakna vid 3-4 tiden var och varannan natt och har då svårt att somna om då massa, mestadels trista, tankar om jobb och annat mal i skallen. Otroligt irriterande och inte bra för dagsformen och humöret. Jag somnar som en stock och är jättetrött redan vid 21-22 men som sagt min hjärna börjar plötsligt gå på högvarv mycket ofta mitt i natten. Ibland får jag hjärtklappning och det känns inte alls trevligt. Försöker tvinga in mig på trevliga tankar och andas djupt & fint med magen som jag läst om.

Nej, tristare inlägg än detta får man säkert leta länge efter…skall inte plåga er mer.

Hoppas ni får en trevlig måndagskväll! Jag skall ta en kvällspromenad och ”flasha” mitt snygga hår i det regntunga vädret😉

3 svar to “Mousy has gone blonde”

  1. undermolnen Says:

    Vad fint det låter! Bilder?

  2. Kickan Says:

    Känner igen det där med sömnen. Jag kan vara supertrött tidigt på kvällen men sen på natten rusar alla tankar runt i huvudet och timmarna bara går och hux flux är det tid att gå upp.
    Jag har testat Valerina Natt och det funkar på mig , dock måste man ta det ett par dagar innan man märker någon effekt.
    Finns på hälsokost.

  3. RaQ Says:

    Jag har gett upp att vad blont heter för jag började bara se gammal och grå ut. nu är jag mörkhårig och kör också axellångt. Underbart!
    Puss och kram

Kommentera

