En positivare dag med TUR-mässa, Nena och SOLSKEN

Idag vaknade jag och kände mig för en gång skulle lite piggare och gladare 🙂

Inatt var jag visserligen vaken kl 3.30 men det var inte på grund av ångest utan på grund av att stackars M, som varit på jobb i Stockholm 2 dagar, kom hem då. Han åkte med ett tåg därifrån kl 19.10 igår kväll och kom fram till Göteborg kl 3 inatt…de stod still i 3 timmar i Södertälje och fick sedan åka snigelspåret via Eskilstuna hem pga något jäkla spårfel i Flen. Jag tyckte SÅ synd om honom! Hur kul är det att sitta 8 timmar på ett fullbokat tåg fullt med irriterade människor? Dessutom hade han något tjejgäng bakom sig som var rätt högljudda & drack alkohol, de blev inte ens tysta när konduktören sa till dem. Snacka om dåligt respekt för andra.

Igår rensade jag bland mina tröjor och då hittade jag denna, ganska roliga, t-shirt som jag köpte i Köpenhamn för längesedan. Barnen tyckte den var jättefin med sitt mönster av massa små luftballonger. Jag kom då på att leta upp Nena´s gamla 80-talshit ”99 Luftballons” så den bjuder jag på här nu. Som nybliven tonåring 1984 så lyssnade jag ihjäl denna låt, som jag hade på singel.  Lägger även in en bild där ni ser mitt kortare, ljusare hår. Dessvärre vet många av er inte hur jag såg ut innan men ändå.. 😉

Solen skiner över Göteborg och det är redan 8 grader i skuggan. Jag jobbar bara fram till 12.30 sedan skall jag till TUR-mässan (turistmässa som är varje år i Gbg, torsdag-fredag är bara för branschfolk men helgen är även för vanligt folk). Det är alltid lika kul att gå dit. Man träffar gamla vänner/kollegor, knyter lite nya kontakter om man har tur och får mat och dryck i mängder samt flera fester att välja mellan på kvällen. Jag och min gamla kollega L (tillika en av mina bästa vänner) skall gå ihop & jag ser så fram emot det.

På tal om luftballonger förresten, har någon av er flugit det? Både min mamma och sambo M har flugit luftballong. Det är tydligen en fantastisk upplevelse men tyvärr tror jag inte att jag, med min grava höjdskräck, någonsin kommer att kunna förmå mig att ställa mig i en sådan där korg..inte en chans att jag gör det helt enkelt.

Nej nu måste jag jobba. Något är det bra om jag åstadkommer idag innan jag slutar!

Hoppas att ni också har en härlig, glad & solig dag!!

5 svar to “En positivare dag med TUR-mässa, Nena och SOLSKEN”

  1. Magdalena Says:

    Fint klipp, det är alltid uppiggande att vara snygg i håret 🙂 Ha så kul ikväll, kramar!

  2. undermolnen Says:

    Vilken fin klippning, förstår att du känner dig uppfräschad av den=)
    Gillar förresten tröjan också!

  3. Popprinsessan Says:

    Härligt att bli vårfin! Jag kan ju inte göra så mycket med mitt korta hår… Hoppas att du får bukt med den där sömnen! Jag sover också ganska dåligt, troligtvis pga en förkylning som inte vill försvinna som gör mig täppt och hostig om nätterna.

    Ett par dagar har vi haft jättefint väder och motivationen att fixa lite ute i helgen infann sig, men idag regnar det och jag är inte ens sugen på att gå ut med hunden… Urk!

    Hoppas att du får en mysig helg!
    Kram!

  4. jezza Says:

    Hej gumman!!

    Ville bara kika in och säga hej, och hoppas att ni alla mår bra!!

    Vad fint ditt hår ser ut, jätte vårigt och fräscht 🙂

    Har heller aldrig åkt luftballong, och jag vet inte om skulle våga heller även om det ser härligt ut när de glider förbi 😉

    Stor kram och hoppas ni har en fin påsvecka!!!
    //Jessica

  5. charmkatti Says:

    Ser skitsnyggt ut!
    Har du klippt upp det mycket, ser ut som att du har mycket mer volym i håret. Jättefint!!

Kommentera

