Påskdax snart !

Jag är helt ”off” gällande bloggandet men ge inte upp- jag kommer igen🙂 Jag är glad att en del av er orkar titta in då & då trots de få inläggen.

3 fjärdedelar av familjen är konstant snoriga sedan 1-2 veckor tillbaka och sonen fick pga det öroninflammation i fredags så nu går han på penicillin. Han har inte haft feber och inte heller haft särskilt ont då han har rör i öronen men det är mindre trevligt när det kommer ut illaluktande saker ur örat på honom😦 Förkylningen vi har är efterhängsen verkligen, man känner inte att vi blir helt friska någon gång utan rosslar och snorar på här i alla oändlighet. Bara M som klarat sig undan. Jag är så glad att barnen och jag skall vara lediga from imorgon kl 14 och hela nästa vecka sedan🙂 En chans att kurera oss helt. Man blir så trött av att vara såhär och igår somnade jag i soffan kl 21…

Idag är sonen i alla fall på dagis och de skall ha påsklunch. Han ville absolut inte vara påskgubbe i år. 4,5 år gammal så tyckte han att det inte var tillräckligt tufft tydligen. Inte ens lite fräknar fick jag måla på honom men tvingade på honom en gul tröja i alla fall.

Påskpyntade lite gjorde vi i helgen. Såhär blev det;

..och så påskriset som enligt mig skall vara i traditionella färger. Precis som att jag helst har rött/guld/silver i julgranen istället för någon ”crazy” färg som lila till exempel, så har jag svårt för påskris i annat än påskfärgerna (son är gul, orange, lila & grön enligt mig)

Vi är bortbjudna på middag på fredag och söndag. Påskafton firar vi nog hemma däremot. På måndag skall vi till svärföräldrarna i Alingsås. Vad jag skall hitta på resten av påsklovsveckan med barnen vet jag inte riktigt men det brukar finnas mycket kul lovaktiviteter på tex museumen (heter det så?!) här i Göteborg och så hoppas vi på fint väder. Idag är det mer än grått här…

Jag önskar er alla en härlig påskhelg och hoppas ni får mycket ledigt & bra väder


7 svar to “Påskdax snart !”

  1. ia Says:

    Fotografen vägrar att ta kort av mig
    naken i ett påskägg med fjädrar i röven,
    gult nagellack & röda kinder.
    Så det blir inget påskkort från mig i år heller.
    Men jag önskar dig en Glad Påsk i allafall!

  2. FLOOSAN Says:

    haha min också, skit sur blev den. Men det var värt det jag var så nöjd att jag lyckades haha. Hoppas ni får en toppen påsk. glad påsk på er

  3. Lolo Says:

    Moster som just lämnat Fredde på LHR för hemresa till LA – önskar er alla
    inklusive young Messi
    Happy Easter!
    Vi packar flyttar och slänger! Helt rödögda av dammallergi…
    Ikväll Lax, sill,färsk potatis och – om vi hittar i r♫8ran – en snaps.
    vet att du inte gillar, men Påsk och Midsommar, samt jul! Yesss!
    Love.

  4. Popprinsessan Says:

    Hoppas att ni haft (har) en skön påskledighet!

  5. Kickan Says:

    Hoppas ni snart är fria ifrån de envisa förkylningarna !

  6. undermolnen Says:

    Hoppas ni haft en bra påsk!
    Jobbigt med småsjukan hela tiden, en välbehövlig ledighet är vad ni alla behöver. Är så avis på er som får vara lediga!

  7. jezza Says:

    Hej vännen!
    Jag är så glad så länge du inte ger upp ditt bloggande,
    blir lika glad varje gång det ramlar in ett nytt inlägg🙂

    Hoppas ni har en mysig påskledighet nu och att de envisa förkylningarna försvunnit all världens väg!!!

    Tänker på dig!

    Stor kram!
    //Jessica

Kommentera

