Jag har inte dött, det är bara vår…

…i detta underbara väder (Göteborg har välsignats med en stor portion sol senaste tiden) så har bloggen fått stå tillbaka för annat. Barnen och jag hade ett trevligt påsklov med bland annat besök på Naturhistoriska muséet, Plikta (stor lekplats i Slottskogen) & massa andra lekplatser/parker, kompis och svärförälders-besök i Alingsås mm mm.

Det negativa varje vår är att min pollenallergi börjar. Jag är inte hysteriskt allergisk mot trädpollen men nog kliar det så jag har börjat med medicinen nu. Värst för mig är gräs, DET är jag rejält allergisk mot. Det finns en anledning att jag bor i stan😉 (inte alls bara därför men ändå..).

Finns det något bättre än när naturen vaknar till liv igen efter en lång vinter?

En annan negativ sak var att jag, trots att jag skulle vara ledig, fick jobba lite ändå. Skulle i onsdags bara kolla av jobbmailen och det ångrar jag att jag gjorde då jag då fick reda på att ett flygbolag ställt in en av mina gruppers utreseflighter :-(  Flygbolaget har dessutom fortfarande, nu en vecka senare, inte löst det med annat alternativ för gruppen så oron för detta sinkade verkligen delar av ledigheten😦 Jag har svårt att släppa jobbet när jag inte jobbar helt enkelt. Speciellt svårt har det blivit sedan jag började arbeta hemifrån. Det är alltför enkelt att gå in på jobbdatorn, eller börja dubbelkolla saker, när allt finns så nära till hands. Dumt & rätt destruktivt för mitt psyke, det är helt klart. Är man orons mästare så är man. Hoppas kunna träna bort det där på något sätt…

***************************

Att våren är här nu är så underbart, min favorittid på året tillsammans med sommaren. Vår gård och de flesta gator i stan är nu sopade så att de kopiösa mängder grus som var där är borta. Det ser så rent och fint ut och att krokus, vintergäck, skillor och påskliljor blommar för fullt gör det inte sämre. Äntligen lite färg på världen och gräsmattorna blir grönare och grönare för var dag som går.

Om exakt 2 månader händer något spännande i denna familjen, men jag kan inte tala om vad det är förrän tidigast i mitten av juni. Kanske kan vara en anledning att fortsätta besöka min blogg trots att den ”haltat” lite på sistone🙂 Jag ser att många ändå tittar in fortfarande och det gläder mig.

Fyra dagar efter det spännande hemliga så åker vi till Malaga (eller snarare Costa del sol för vi bor ca 1 timmes bilväg från Malaga i en liten stad som heter Motril). Det har känts otroligt avlägset tidigare men nu närmar det sig verkligen. Det skall bli så roligt & skönt att komma iväg. Sonen är alldeles till sig för han kommer få flyga för första gången och dottern har fått för sig att hon är rädd att flyga så vad vi skall göra med henne, det vet jag inte…ordnar sig nog.

Här kommer lite bilder från gångna veckorna…



TREVLIG ONSDAG MINA VÄNNER, snart är det helg igen!

3 svar to “Jag har inte dött, det är bara vår…”

  1. Popprinsessan Says:

    Ja, härligt med alla vårtecken! Blir glad av knoppar på träd och blommor🙂

    Härligt att ha något spännande att se fram emot! Eller, det verkar som om ni har flera saker på gång😉 Semestern ser jag också fram emot. Det blir Turkiet för vår del i början av juni och det känns faktiskt inte så långt borta längre, precis som du skriver.

    Hoppas att allergin är lindrig så att du slipper ha så mycket besvär! Och du, försök att inte kolla jobbmailen så ofta när du är ledig😉

    Kram!

  2. FLOOSAN Says:

    Man tänker inte på dom som är allergiska när våren kommer om man inte är allergisk själv. Våren är inte lika underbar för alla. Men jag tror vi alla uppskattar att det är ljusare ute. Önskar dig/ er en toppen dag

  3. undermolnen Says:

    Härligt med en cliffhanger;)
    Är också pollenallergisk och det är verkligen inte roligt den här årstiden, att känna sig konstant sjuk. Hoppas du klarar dig lindrigt i år! Kram.

Kommentera

