1979…

…då fyllde jag 8 år. Precis som min dotter gör om drygt 3 veckor. 8 år, det låter stort🙂 Jag började det året 2:an i samma skola som hon går i nu. Det hade jag väl aldrig kunnat tro, att jag i vuxen ålder skulle bo i min barndoms kvarter fortfarande. Har bara varit otrogen området i ca 13 år.

Glassarna från året jag blev 8. Nostalgikicksbild med fantastiska priser!

Har lite kalasångest gällande dotterns barnkalas. Förr året lovade jag mig själv att inte bjuda 17 tjejer någon gång mer då jag gjort det 2 år i rad nu och det blir väldigt trångt med det hemma hos oss. Stora E har 14 tjejer i klassen + att vi bjudit ett par andra kompisar också. Jag sa redan för längesedan att i år får det bli max 10 flickor inklusive de som inte går i klassen men denna plan verkar fallera helt. Stora E  vill bjuda alla hon tycker om dvs 11-12 av tjejerna i klassen men det tycker inte jag är ok, att bjuda hälften av tjejerna tycker jag är ok men inte alla utom 3-4 stycken,  så det verkar som om vi snällt får bjuda alla igen. Stor suck😦 Hemska jag kommer nog att skicka ut inbjudan sent, i hopp om att inte alla skall kunna komma. Förra året tackade alla ja.

Jag kan blåsa bubbelgum och äta glass på en gång, men inte tappa tänderna😉 ”

För övrigt så håller tjejen på att bli galen då hennes framtand däruppe varit lös hur länge som helst men den vägrar att bli lös nog att ramla ut. Hon är som sagt snart 8 och har bara tappat de 2 framtänderna därnere. Första tanden tappade hon i februari förra året och den andra i juni. Snacka om seg tand”lossning” och allt är mitt fel, hon har ärvt de generna efter mig som var lika sen. Enligt tandläkaren så har jag otroligt långa/djupa rötter och det har säkert hon med så våra tänder släpper inte greppet i första taget. När jag var runt 13 år så drog de ut mina sista mjölktänder, som då fortfarande hade helt intakta rötter, det var som att dra ut 4 visdomständer…Jag har i alla fall i stort sett lovat henne att hon har en glugg på 8-årsdagen. Hon får vicka på järnet tills dess🙂

Här har ni mig, 1979 i skolan.

Snart är det helg🙂 Kram!!

2 svar to “1979…”

  1. Kickan Says:

    Oj oj va man minns de glassarna …mmm…
    Och det där är ett dilemma med att bjuda till kalas – som tur är så är dom inte så många i Idas klass så det funkar bra att bjuda alla här. Men jag hade nog också gjort så som du och skickat ut sent :S
    Ida är också sent på det att tappa tänder – hon har tappat 3 hitills…suck…men det tar TID innan dom lossnar….typ månader…
    Trevlig helg !

  2. Magdalena Says:

    Åhhh, vårt gamla klassrum🙂 Jag älskade Skate-glassen, året efter (tror jag) kom Minty som också var en stor favorit. Hälsa familjen, stor kram!

Kommentera

