Wheel of my city

Göteborgshjulet. Här snackar vi rekordsnabbt bygge.

Hjulet är 60 meter högt, har 42 kabiner & tar  ca 14 minuter att åka . Det  invigs 22/5  och jag kommer ALDRIG I LIVET sätta min fot i det. Höjdskräck är bara förnamnet på det jag har….men resten av familjen ser fram emot det🙂 Priset för turen kommer att bli 85:- för vuxen och 60:- för barn.

Onsdag kväll (förra veckan) när jag tog en kvälls cykeltur..

….& så fredag eftermiddag när jag skulle visa barnen hjulet. Då var alla kabiner redan på plats. Notera den svarta VIP-kabinen. Den har glasgolv till skillnad från de andra (fy!!) och är tjusigare inredd.

För övrigt lever jag på hoppet just nu. Hoppet om att askmolnet skall försvinna nu och att företaget jag jobbar på skall klara sig genom kaoset det har orsakat. Hoppet om att lilla E´s huvudvärk skall visa sig vara något ofarligt. Hoppet om att vi inte bara skall ha turen att få sol & begynnande vår utan även snart få värme och mindre av de kyliga hemska vindarna som varit senaste dagarna.

Om en stund skall jag lägga mig och läsa min mycket spännande & bra bok som jag snart läst ut, Hypnotisören av Lars Kepler, läs den! Först måste jag tyvärr byta lakan och det är ungefär det tristaste jag vet😦

2 svar to “Wheel of my city”

  1. Malin Says:

    Hej!
    Hoppas att huvudvärken visar sig vara något fullständigt ofarligt! Jobbigt att gå och oroa sig!
    Gillar din blogg förresten, men är dålig på att lämna kommentarer.

  2. charmkatti Says:

    Ja, hoppet kan man inte vara utan!
    Men, hjulet, visst, kul med utsikt. Men annars kan jag inte påstå att det är särskilt snyggt. Men man vänjer sig väl. Ungefär som London, nu ser det ju ut som det alltid stått där🙂

Kommentera

