Zink, pysselblommor och tandfen

♥Jag älskar zink ♥

Denna lampa har vi låtit en väns pappa, som är elektriker, installera på vår altan. Vi har inte haft belysning där tidigare. Lampan heter Upplid och kommer från Ikea.

Denna fina zinkburk från Granit har jag just nu som värmeljus-förvaring

Granit har många fina zinkföremål. Enkla & riktigt snygga..

Det fina Village zinkhuset fick jag av M i vintras och de 2 veckade zinkkrukorna köpte jag häromdagen i den lokala blomsteraffären.

På söndag är det barnkalas för dottern här hemma. Det blir som mest 16 tjejer, 11 har tackat ja hitintills. Jag har köpt roliga små monster på Panduro som de skall få måla och ta med sig hem sedan. Vi har alltid något pyssel på kalasen för att bryta av så det inte bara blir bus,  frilek och disco.  Jag tittade idag, efter tips, in på webshopen O-rasa (ja..skumt namn..). Dom har verkligen allt möjligt trevligt på sin sida men jag fastnade speciellt när jag fick syn på något som gav mig grava nostalgi flashbacks från 70-talet. Minns ni, som jag, dessa pysselblommor från Breba? Jag hade sådana och nu går de att köpa igen🙂 och det tänker jag göra så snart det går. En bokaffär jag brukar gå till är återförsäljare och de väntar leverans på fredag. Hoppas, hoppas att de verkligen får in dem då för då får det bli ett andra pyssel på kalaset. Man gör enkelt fina armband av dem!

Kommer du ihåg dessa? Var du barn på 70-80-talet? Brebas blommor har kommit tillbaka! Blommor tillverkade av återanvänd giftfri plast, givetvis giftfria färger”.

Sedan hände det idag. Stora E´s förbaskat sega framtand ramlade ÄNTLIGEN ut! Den ramlade verkligen ut med besked när hon skojbråkade med en kille i bamba idag, såpass att den flög ut & försvann helt spårlöst (?!) Hon har nu skrivit en lapp till tandfen där hon skriver att hon får titta henne i munnen om hon inte tror på att tanden är ute,  så där blir säkert en guldtia idag i alla fall🙂

♥ Badande, tandlös, snart 8 årig dotter ♥

Det var utvecklingssamtal för dottern idag på skolan också och som vanligt var det idel lovord. Man blir så stolt & glad🙂 Hon får dock samma lilla anmärkning som jag alltid fick under uppväxten också; att hon pratar lite för mycket på lektionerna. Där brås hon på mig då tyvärr, men hon hade enligt läraren blivit bättre på att inte spontanprata lika mycket denna terminen i alla fall.

Nu skall jag ta ett fotbad och läsa lite innan jag lägger mig.

Torsdag imorgon igen redan. Tiden fullkomligt flyger fram…hänger knappt med känner jag.

 

5 svar to “Zink, pysselblommor och tandfen”

  1. FLOOSAN Says:

    åh va mycket fint jag diggar också zink speciellt husen

  2. jezza Says:

    Åh vilken bra idé med pyssel på kalasen🙂

    Hon är så fin din snart 8-åriga tjej, håller tummarna för att tandfén dök upp (här kan hon vara lite slarvig ibland *fniss*)

    Hoppas att DU mår bra vännen!!!

    Många kramar!
    /Jessica

  3. ia Says:

    Go kväll vännen!

    Vilken bra idé med pyssel på kalaset. Det ska jag fixa till Annas kalas.
    Arvid ska ha kalas nästa söndag men de är nog lite för små för pyssel…
    Det får bli fotboll & utelek istället.🙂
    Vi flyttar ju snart så lägenheten är som en enda stor flyttkartong nu.
    Jag hoppas att vi ses snart igen.
    Kram
    ia

  4. undermolnen Says:

    Minns inte blommorna, men ska komma ihåg dem tills det blir dags för barnkalas härhemma i augusti. Gillade verkligen zinkgrejerna och blev lite inspirerad att göra om härhemma. Vad fin hon är med gluggen! Kram, och tack för pepp på min blogg tidigare i veckan då allt kändes tungt!

  5. Kickan Says:

    Dom där blommorna minns jag inte alls faktiskt ? men verkar vara ett kanonpyssel ju !
    Och äntligen så kom den där tanden ju !! Här väntas på att Idas andra framtand ska lossna….seeeegt !!

Kommentera

