Vacuumförvaring, ”Upp” och växtvärk

Ja, igår använde vi vår dammsugare till något helt nytt. M hade köpt hem vacuumförvaringspåsar, som han hade blivit tipsad om från någon. Otroligt bra grej som vi helt missat innan. Våra och barnens vinterjackor & overaller har nu blivit till platta, hårda paket som man lättare kan stuva undan. Påsarna har en galge så att de kan hängas upp i källaren eller klädkammaren, de tar minimal plats om man jämför med innan! De minimerar kläderna med 75% enligt paketet och det stämmer nog. Det var riktigt kul att se den stora påsen, med 5 tjocka vinterjackor i, bli mindre och mindre när man kopplade in dammsugaren till den och satte igång🙂

(Man kan köpa dessa vacuumpåsar på Ica Maxi, iaf på vårt, 2 påsar för mellan 99:- – 180:-)

Här är barnens alla vinterjackor & overaller färdigsugna!

*******************

Har ni sett filmen ”Upp” ? Trots att det är en barnfilm så tyckte jag den var jättebra. Vi såg den inte på bio utan först förra helgen här alltså. Har ni inte sett den så gör det! Mycket underhållande🙂

På Cortégen här i Göteborg (Chalmeristernas årliga vagn”parad”) i fredags så var en av vagnarna huset från ”Upp” och som ni ser är även den gulliga gubben och den underbara fågeln med. Det blev min & barnens favoritvagn i år *LOL*

*****************

Här i Göteborg är det sol och det har det varit mycket senaste tiden men det är väldigt kyligt. Bara 5 grader på morgonen, brrr..jag hoppas på att värmen kommer SNART nu och gärna då för att stanna!!

Lilla E är snorig och har haft grym växtvärk i benen de senaste 3 nätterna så igår fick han vara hemma. Idag lovade jag hämta honom tidigare. Stora E har också växtvärk ibland men det var mer & värst i lilla E´s ålder. De får så ont i smalbenen, och lilla E även ner i fotleden liksom, att det gråter och knappt kan stödja på benet/n.  Jag får massera, lägga värmekudde och ibland ge Panodil. Själv har jag inget minne av att jag hade växtvärk alls men det säger mamma att jag hade periodvis. Jag försöker trösta dem med att det är en bra smärta, inget farligt och de vill ju bli längre.

I helgen måste vi vara friska då det är släktkalas på söndag. Jag måste komma på vad jag skall baka. Förra året gjorde jag fryst marängtårta och den var otroligt god så kanske blir det en upprepning av den.

Ha en trevlig torsdag. Snart helg!

Ett svar to “Vacuumförvaring, ”Upp” och växtvärk”

  1. Floosan Says:

    Nej tro det eller ej,, jag var beredd på en miljon men endast 350 kr fick jag betala på intersport, som hittat. Lycka till i jakten på utrustning kram kram

Kommentera

