Jag vann utemöbelskampen..

…och dessutom verkar det nu som om M håller med om att det blev fint (OCH praktiskt, för den lounge-aktiga möbelgrupp i konstrotting som han helst ville ha var visserligen snygg men inte alls praktisk att äta middag vid med sitt soffbordsliknande bord).

Lilla E hjälpte till att skruva ihop. Jag tror bestämt att vi har en blivande hantverkare i honom🙂

Man ser tydligt hur fokuserad han är på sitt jobb!

Före…

Efter…

Det blev en vitmålad Hillerstorps-grupp med tresitssoffa. Förut hade vi en nästan likadan (ärvd) men omålad ”grupp” med enbart tvåsitssoffa + en fåtölj och den var i hemskt trist skick. Nu får vi plats med fler runt bordet och ändå kändes det inte för stort på vår lilla altan och så är det ju vitt och ljust & fint. Tyvärr har vi en dyna för lite nu då och de vi har finns inte längre att köpa. Synd för jag gillar dem verkligen. En fåtölj får vara dyn-fri tills i höst tror jag, då det brukar reas ut dynor på flera ställen till mycket bra priser. Onödigt att betala 300:- per dyna nu när vi ändå har 4 av 5 möjliga. Det får gå bra ändå ett tag!

Trevlig tisdag på er. Hoppas ni har det varmare än vi (här är det för kyligt för att inviga altanmöblerna tom😦 )

2 svar to “Jag vann utemöbelskampen..”

  1. Popprinsessan Says:

    Här har det också varit lite kyligt, men jag håller tummarna att det blir fint väder på torsdag – då vi hade tänkt ge oss ut med båten🙂

    Härligt att få lite fint utomhus, här handlar allt om insidan av huset för tillfället och jag längtar så tills allt är klart.. Det går åtminstone åt rätt håll nu och man kan se en ljusning🙂

  2. Floosan Says:

    Blev ju skit snyggt och va praktisk att ha en byggare bob på plats =)

Kommentera

