Dottern är så söt ibland…

…eller söt är hon ju nästan jämt men hon är gullig och rolig också. Ibland vet hon inte om det…

Världens gulligaste SMS? Hennes stavningar gör mig full i skratt & rörd på samma gång 🙂 2 underbara exempel här (jag gillar mest stavningen på grejer..):

Hon kan vara väldigt lillgammalt rolig ibland också. Som i helgen när vi var på utflykt. Jag var tvungen att slå en drill i en buske i skogen. Jag frågade då stora E om kusten var klar, inget folk i närheten? -”Nej det är lugnt mamma. Det är bara en livsnjutare som sitter en bit bort här” får jag till svar. Jag fnissade till rätt rejält där i busken 🙂  Var får hon allt ifrån? Mig och omgivningen är såklart svaret men de kan bli lite kul när de snappar upp och använder lite annorlunda ord. Den man hon syftade på satt och läste i solen så där hade hon rätt, han var en livsnjutare, men det lät så kul ur ett barns mun sådär spontant.

Läsa, det gör hon mer och mer. Hon har nu läst ut den svåraste utav de läseböcker de skall klara av i 1:a klass så nu får hon välja egna böcker att läsa och det blev en av de hon fick i födelsedagspresent. Den senaste av Lasse Majas Detektivbyrå-böckerna (en klar favorit bokserie här hemma!). Det är den hon ligger och läser här. Jag hoppas hon kommer gilla att läsa lika mycket som jag gör och även gjorde som barn.

På födelsedagen fick hon också ett presentkort på BR och efter en del funderande så köpte hon en sak hon önskat till sin docka länge. En trehjuling. Väldigt fånigt egentligen men ack så sött 🙂

♥Man kan inget annat än att älska den ungen högt♥

Kommentera

