Vill och vill du veta ”allt” om Louise denna dag? ;-) (tra la la..)

För den som vill veta massa rätt onödiga saker om mig så har jag  snott denna ”utmaning” från en annan blogg. Den uppförde sig lite konstigt när jag kopierade den så det gick tex inte att få till en tom rad emellan ”frågorna”. Skumt & dumt🙂

Tio första  

Första bästa kompis: Hmm, tror jag får säga Magdalena (♥) där. Var min första absoluta bästis i skolan.
Första bil: En Mazda 323 som jag nästan grät när jag skulle lämna ifrån mig när vi var tvugna att skaffa större bil iom barn 2.  Jag, M och stora E älskade den!
Första husdjur:  Fiskar. Sedan undulat. Mina föräldrar ville inte ha varken hund, katt eller kanin som jag så ihärdigt förslog😉 Numera har vi inget husdjur (efter den korta tiden förra året då vi hade kanin) men någongång vill jag ha en katt men först måste jag allergitesta mig & sedan lyckas acceptera att katter fäller (den stora nackdelen med dem)….
Första semester: Från att jag var 4-5 år till ca 15 år så bilade vi i Europa i ca 3 veckor varje sommar. För det mesta tyckte jag jättemycket om det. De första åren hade vi inte luftkonditionering i bilen ens. Längsta resan gick till norra Portugal…helt galet att köra så långt med 2 barn i bilen men jag är glad att mamma & pappa stod ut för vi fick uppleva & se väldigt mycket under alla de där årens resor. Slutmålet var oftast norra Italien (Garda eller Comosjön) eller kusten norr om Barcelona.
Första jobb: Förutom att jag hjälpte pappa att märka varor i olika butiker (han var distrikstchef över försäljning i västsverige för Ekströms) så var mitt första riktiga jobb på Mc Donalds när jag var runt 15 år (min gudfar öppnade det första Mc Donaldset i Gbg. Han äger fortfarande den och några till).
Första köpta skiva: Gyllene Tiders Moderna tider. Minns tom att jag köpte den i en skivaffär på Avenyn.
Första riktiga kärlek:  Martin och/eller Mattias, dessa 2 var jag mkt ”kär” i i typ 3:an. Frågade chans på båda & båda sa ja men sedan hände det inte så mkt mer ;-)  (kuriosa: Mattias blev som vuxen en välkänd balettdansör!)
Första piercing: Första & enda är hål i öronen som togs när jag var 14 år ca.
Första konsert:  Twist and Sisters är den första jag minns. Tror jag var ca 14 år när jag & en kompis fick fribiljetter till den (min farbror jobbade på Skandinavium) och fick gå själva.  Det var stort🙂

 Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Något glas öl hos mina föräldrar i helgen när vi var på middag.
Senaste bilfärd: I helgen som gick.
Senaste filmen du såg: Ser inte så ofta på film..men det var iaf Hannah Montana-filmen som sågs ihop med min dotter (här hemma, ej bio).
Senaste ringda telefonsamtal: Till mamma (pratar i stort sett dagligen).
Senaste bubbelbadet: Måste varit för ca 100 år sedan hemma hos en kompis på Hönö…
Senaste spelade cd: Lyssnar nästan bara på radio
Senaste kyss: M (mmmm…) & barnen
Senaste gången du grät: Gråter ytterst sällan men blir lätt tårögd. Numera väldigt ofta, mest när jag ser ngt hemskt på TV om krig/katastrofer/människoöden. Men jag gråter sällan på riktigt trots det.
Senaste måltiden: Spagetti & falukorv igår kväll.

Dejtat en av dina bästa kompisar: (konstig fråga men…) ..i tonåren blev en mkt god killkompis lite mer än så ett tag så det är väl det närmsta… 

Åtta har du någonsin?

Blivit arresterad: Nej 
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja 
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej 
Fått ditt hjärta krossat: Ja (men inget allvarligt)
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja 
Tre val
 
Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Sommar 
Choklad eller chips? Choklad

Vill du också anta denna ”utmaning” så säga gärna till. Kul att läsa!

Ett svar to “Vill och vill du veta ”allt” om Louise denna dag? ;-) (tra la la..)”

  1. Magdalena Says:

    Åh så kul att läsa, framförallt de tio första förstås🙂 Kram!

Kommentera

